Vi bor i en bostadsrätt i Malmö och har precis renoverat tvättrum och kök. Nu måste vi alltså sätta igång med badrummet där kaklet på väggarna är i en blek orange/ laxrosa färg med en ”dekoration” i kaklet över badkaret (sånt där som var super poppis på 80- 90-talet tror jag) som föreställer en strand med palm och soluppgång....
vi har självklart funderat på att kakla om meeen det kostar ju en del och tar tid, även funderat på att sätta fiber trespo paneler. Golvet är väldigt fint, liksom ljusgrå ”sten” klinker.. så vi vill bara få det jädra kaklet vitt och in med ny wc kommod osv så blir där nog snyggt.

Vi har köpt kakelfärg på Bauhaus och hade som plan att nästa helg påbörja förarbete och målning av kaklet i badrummet. Men jag börjar få lite kalla fötter och är orolig över resultatet och hållbarheten. Det är ju som sagt i duschutrymme. och vi har en 1,5 åring som donar med grejer i badkaren och antagligen bågob gång kommer att slå o slänga leksaker i väggen.. någon som har erfarenhet av att måla kakel? Håller det bra? Vi tänkte måla vitt.

Läste nyligen även om att man kan anlita en firma som kommer och typ svetsar på en ny yta på kaklet, som att kaklet liksom slipas ner och får en ny beläggning.. dessa firmor hette någor på R, typ remattering eller något någon som vet??

Står alltså i valet och kvalet och har även en sambo som kort och enkelt sagt INTE är det minsta händig sååå jag är ganska orolig att vi ska sabba kaklet för all framtid..
Tack i förväg

H
får du rent kaklet och färgen fäster så håller det.
men badrummet är ju gammalt, man vet ej hur tätskiktet är

A Ellenlinneaolsson skrev:
Läste nyligen även om att man kan anlita en firma som kommer och typ svetsar på en ny yta på kaklet, som att kaklet liksom slipas ner och får en ny beläggning.. dessa firmor hette någor på R, typ remattering eller något någon som vet??
Du tänker nog på Remaljeringsbolaget, har aldrig anlitat dom för remaljering av kakel men dom renoverar inbyggda badkar är oss regelbundet och med gott resultat.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.