Stefan N
Stefan N: Bortkastade pengar, ingen kommer vilja ge nån som helst garanti på det jobbet då mattan med all säkerhet inte är godkänd för plattsättning. Personligen tycker jag hela badrummet ser färdigt ut för renovering.
2 svar · 1,3k läst
·
Anna_H
Anna_H: Plåtslagare som får knacka på plåten så att den inte buktar upp?
4 svar · 5,2k läst
·
C
Corsair: [citat] Det är bara 1 vägg som är kaklad. Resten är målade. Men det kommer stå ett badkar där så man kommer inte se det så jag släpper t.
10 svar · 2,9k läst
·
K
Klacken: Kolla gummibälgen som tätar vid luckan. Brukar bli geggigt i vecken. Då brukar det inte räcka med ättika ellar andra medel. Kommer odören inte från tvättmaskinen, så kan det bero på att vattenlåsen torkat ut i toastolen, golvbrunnar ect.
2 svar · 2,1k läst
M
MVE: Tack så mycket för tipsen!
10 svar · 6,9k läst
·
J
JeLö: Pratade nyss med den lokala vvs firman. Enligt honom gick det inte att byta ut avloppsrören i ett betongbjälklag. Gick inte att bila fram utan att det kollapsade ner i källaren. Undrade hur folk brukade göra. Enligt honom lät man rören sitta och bytte bara golvbrunn. Stämmer detta? Finns det verkligen ingen möjlighet att dra nya avloppsrör utan att dra dom i källartaket? Vet egentligen
7 svar · 2,7k läst
·
G
Glogs: Skärgård brukar vara bra o om jag inte missminner mig så e det 5 års garanti, men är som sagt partisk, åk o kläm o känn på det, men så många skärgård som säljs varje år så hade det hörts om det inte var ok.
4 svar · 1,1k läst
karin.liten
karin.liten: [citat] Funderar på det nu, tack för tanken! :) I och med at duschen är tänkt som u-dusch och med dörrarna infällda bygger det bara kanske 20 cm så jag tror att det upplevs som mindre skrymmande än tvättställ som kanske blir 50 cm djupt. Se bild på exempel med infällda dörrar: https://www.stonefactory.se/pub_images/original/bathlife-mitt-duschhorn-stonefactory_se-bild.jpg
2 svar · 1,3k läst
·
N
najks: tankarna gick åt trespo eftersom de är godkända för våtrum + att man behöver göra lite mindre grundjobb.. färg vet jag faktiskt inte, skulle väl gå - men känns som en lite billigare lösning på ett sätt
5 svar · 1,3k läst
B
bjernn: har för mig att jag gjorde följande när jag målade en våtrummsmatta för några år sedan T-röd för att ta bort ev mjukgörare i mattan Grundfärg Täckfärg Detta satt kvar det halvår/år jag hade kvar badrummet innan jag rev det. Jag köpte grejjerna på Flügger efter deras rekommendationer dock har jag för mig att dom avrådde från att måla på våtrummsmattor då dom inte kunde
3 svar · 3,9k läst
·
MathiasS
MathiasS: Ös på ändå Filip, vi behöver fler paragrafryttare som kan hjälpa till med knepiga fall! Inte alltid så lätt att reda ut konsumentjuridiken.
102 svar · 39,1k läst
·
K
klantnisse200: [citat] Tipsade om att ”spackla” med folielim/folie över svackan, för se vad han säger. Det var ju ingen dum ide. Annars lutar dem väl åt att låta det vara och leva med 2 svettiga fogar.
2 svar · 2,8k läst
·
H
hempularen: Som sagt, du bör lägger förstärkningar under skivan där du fräser vändspåren. Skivan har nästan ingen bäjstyvhet alls längs ett spår. Även om du har ett ytskikt som kan ta hand om belastningen, så skall ju skivan överleva byggtiden. Och rent formell bör man kanske inte lita på styvheten i en laminatskiva.
2 svar · 1,7k läst
·
Cheesen
Cheesen: Ser ut som kalk. Det är ju inte ovanligt med kalkavlagringar på kakelfog... En tandborste och lite kalkiväck gör nog susen.
1 svar · 3,9k läst
·
K
klash: ... och 6 cm för kort :) Men visst, vi är helt på det klara med att en massivträskiva förstås är att föredra. Det var bara att vi (framför allt flickvännen) gillade den här fiskbensmönstrade. Men det får väl bli något sådant du länkade till, fast antagligen i ek eller i rubberwood (någon som har erfarenheter av det?) då. 26 mm tjock ser dock lite klent ut i mitt tycke.
2 svar · 2,6k läst
T
Thomas Holm: Hej, En liten uppdatering i mitt fall. Det tog ett tag för bygghemma som toalett var beställd ifrån att anmäla till ifö. Men sedan gick det fort. Det kom ut en röris som kunde konstatera att vattenfördelaren ej var korret ihopsatt.(en plastdetalj som massproduceras och brukar kunna vara trasig). Han bytte ut den på plats, 5 min jobb. Tack för engagemang!
12 svar · 12,1k läst
·
P
Peter_K: Har min ganska nära väggen men taket har ca 60 graders lutning. [bild]
17 svar · 29,2k läst
·
A
Ante79: Jag tror nog att jag låter det vara som det är och torkar lite mer. Tack för era svar. Jag har fått svar på min fråga.
8 svar · 5,3k läst
·
GoForIt
GoForIt: Kanske det bara är när det är som värst som ni märker fenomenet? En ventilationsfirma är väl närmast till hands.. El och vatten i kombination är ju aldrig lyckat..
3 svar · 3,0k läst
·
P
Pagno: [citat] Vad tar rörmokaren din i timmen? Räkna med att du debiteras tid för varje påbörjad timme om material skall hämtas om det inte finns tillgängligt på annat vis. Kostnaden som ditt lilla merarbete medför är i praktiken svårt att sätta pris på, jag gissar fortfarande på närmare 16 000:- än 8 000:-, fel kan jag ha, men bli glad om jag har fel och du får rätt, jag hoppas att
5 svar · 11,6k läst
·
B
Borat2: [citat] Tack för alla svar. Vad det handlar om är inte att sätta skivor/bygga väggen utan extra tid för att kakla väggen istället för att måla.
8 svar · 2,6k läst
A
abygg: Du kan limma upp gipset med gipsputs eller Knauf Perlfix. Mvh
5 svar · 1,0k läst
·
Humlo
Humlo: [citat] Jo självklart! Men dom visste inte då de inte bott i huset så länge och inte själva satt in detta fönster för 20 år sen. Jag tänkte ifall ni hade en aning, en gissning?
2 svar · 1,0k läst
S
sotterman: Vi ska renovera vårt lilla badrum pga vattenskada. Det blir våtrumsmatta och våtrumsvägg. Jag söker inspirationen från era badrum. Finns det någon som har tarketts jungle grey på väggen? Finner ingen bra bild på den väggen. Vi är även inne på ”Forbos Ivory”, någon som har använt den? Vi kommer använda en grå matta till golvet. Alla inspirationsbilder mottages tacksamt.
0 svar · 859 läst
E
Ensam kvinna kan: [citat] Min snickare är pedant och hans arbeten är noggranna. Han och elektrikern känner varandra väl och snickaren brukar gräla på elektrikern :crysmile: Elektrikern har jag fostrat så långt att numera ligger alla avklippta kablar och emballage i en sopsäck men alla de små kabelpluttarna får jag fortfarande sopa. Båda är grymt duktiga hantverkare som jag aldrig hade klarat mig utan
15 svar · 10,6k läst
·
F
FDT: [bild] [bild] ”Rotnät” - vad man lär sig tack vare andra hempulare. TACK!! Lite finputs kvar bara. Men saknar det gamla lite :)
7 svar · 7,0k läst
·
N
Nicke_R: Skulle sätta tätskiktet till 2,4-2,5 max och kaklen lika så och måla med våtrumsfärg ovanför, kaklar man ända upp liknar de ett slakteri eller tvätthall
4 svar · 3,5k läst
useless
useless: [citat] Dels har man inte ett behov av uppvärmning hela året och dels så vill man kunna reglera uppvärmningen så att man får den där och när den behövs. Så en stor del av året är det en förlust, men inte hela året...
42 svar · 44,1k läst
H
hempularen: Det var en period under slutet av 200x talet som alla former av träskivor var förbjudna i våtrum. Man fick alltså inte ha OSB/Plywood bakom kaklet. Jag är osäker på när den regeln infördes, men typ 2005 - 2007 ungefär, och den avskaffades igen någon gång 2011 - 2014. Du borde kunna se hur det ser ut vid en eldosa. Ta bort en strömbrytare eller något och försök se hur kanten ser ut.
3 svar · 4,3k läst
A
AndreasWahlgren: Lite såna saker jag undrar över... nej inget märke jag känner till! Mer om någon annan vet?
5 svar · 2,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.