939 läst ·
6 svar
939 läst
6 svar
Badrum komplementbostad.
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Fått bygglov beviljat och tänkte dra igång med bygget i vår.
Tänkte göra ganska mycket själv invändigt, all el och vatten, golv och ytskikt, men funderar lite på ytskikt badrum, tänkte skippa golvvärme och lägga matta, och duschhörna utan kabin, ska man lägga matta i duschhörnet? Kakla? Är det sniket att lägga matta?
Pris skillnad på kakel/klinker/golvvärme Motför matta? Kommer leja för badrummets ytskikt.
Tack för input..
Tänkte göra ganska mycket själv invändigt, all el och vatten, golv och ytskikt, men funderar lite på ytskikt badrum, tänkte skippa golvvärme och lägga matta, och duschhörna utan kabin, ska man lägga matta i duschhörnet? Kakla? Är det sniket att lägga matta?
Pris skillnad på kakel/klinker/golvvärme Motför matta? Kommer leja för badrummets ytskikt.
Tack för input..
Det har gått lite troll i kaklade badrum enligt min åsikt. Du bygger badrummet i en komplementbyggnad; antar att du har kaklat badrum i huvudbyggnaden? Korrekt satt matta på väggar och golv är inte bara billigare utan (oftast, om svetsningen är noga utförd) mer problemfritt. I mitt förra hus fortsatte mattan in i dusch-hörnan och det fungerade utmärkt. Det finns många snygga mattor idag.
I mitt nybygge har jag kakel och klinker men här har jag murade väggar och föll för designen
.
I mitt nybygge har jag kakel och klinker men här har jag murade väggar och föll för designen
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
I villan är allt klinkrat/kaklat, det kommer bli för uthyrning några år, sen till dottern och vidare till sonen.
Finns många snygga mattor, skulle aldrig lägga in matta för några år sedan, men otroligt stort utbud och variationer, ska man lägga matta på vägg i duschhörnet? Ser inte detta konstigt ut?
Finns många snygga mattor, skulle aldrig lägga in matta för några år sedan, men otroligt stort utbud och variationer, ska man lägga matta på vägg i duschhörnet? Ser inte detta konstigt ut?
Absolut inte, om du använder samma väggmatta som i resten av badrummet under förutsättning att du har hög kvalitet överallt.
När mitt förra badrum gjordes om var vi noga med att inte ha några skarvar just i duschhörnan.
När mitt förra badrum gjordes om var vi noga med att inte ha några skarvar just i duschhörnan.
Redigerat:
Medlem
· Västerbotten
· 3 275 inlägg
Då blir det nästan lika dyrt som att kakla/klinkra, om man ska klä hela badrummet i plast..
Du får inte ha dubbla tätskikt. Så är det. Samma på väggar.
Klicka här för att svara