Beställde stora plattor till vägg och mindre till golv men ”samma platta” liksom.
Förvånad blev jag då den stora, som inte hade anmärkningen ”sågad”, visade sig ha en fasad kant.
Blev lite trickigt då jag tänkt använda nivåstyrningspinnar mellan stora plattorna men fick skippa det då jag ville ha smal fog.
Redan med plattorna dikt mot varandra blir det ju en glipa/fog på några millimeter.
Bra för andra amatörer att vara uppmärksam på! Kanske vanligt med denna sneda kant på ”osågade”?
På bilden lilla plattan vänster och den stora höger.
Förvånad blev jag då den stora, som inte hade anmärkningen ”sågad”, visade sig ha en fasad kant.
Blev lite trickigt då jag tänkt använda nivåstyrningspinnar mellan stora plattorna men fick skippa det då jag ville ha smal fog.
Redan med plattorna dikt mot varandra blir det ju en glipa/fog på några millimeter.
Bra för andra amatörer att vara uppmärksam på! Kanske vanligt med denna sneda kant på ”osågade”?
På bilden lilla plattan vänster och den stora höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Fast vad är det för plattor? natursten? Ser ju mer ut som knäckt sten varav den ena är sågad som sagt.
Jag beställde klinkerplattor till mitt badrum online i storlekarna 30x30 och 15x15. Jag var inte heller nöjd med kanterna på 15x15 som jag reklamerade och fick returnera. När jag lämnade tillbaka plattorna fick jag veta att den här plattan inte levererades i 15x15 utan att återförsäljaren själv kapade större plattor till 15x15, vilket inte blev lika bra som den riktiga.
F FDT skrev:Beställde stora plattor till vägg och mindre till golv men ”samma platta” liksom.
Förvånad blev jag då den stora, som inte hade anmärkningen ”sågad”, visade sig ha en fasad kant.
Blev lite trickigt då jag tänkt använda nivåstyrningspinnar mellan stora plattorna men fick skippa det då jag ville ha smal fog.
Redan med plattorna dikt mot varandra blir det ju en glipa/fog på några millimeter.
Bra för andra amatörer att vara uppmärksam på! Kanske vanligt med denna sneda kant på ”osågade”?
På bilden lilla plattan vänster och den stora höger.[bild]
En suddig närbild luras nogS Stefan1972 skrev:
Vanligt klinker, Milano City, som gladeligen kan sågas med en gammal Biltema-såg..
Fick veta att klinkern görs i vissa stora storlekar och sågas ned av tillverkaren till mindre från de stora.
Men fick alltså veta för sent och att kantformen skiljer sig
Klicka här för att svara