Hej,
Jag har precis genomlidit ett stambyte men gjorde en miss när jag ritade upp var handdukstorken skulle sitta. Nu sitter den bredvid toaletten och känslan är att det blir lite trångt.
Har någon förslag hur man löser något sådant?
Mvh
Thom
Jag har precis genomlidit ett stambyte men gjorde en miss när jag ritade upp var handdukstorken skulle sitta. Nu sitter den bredvid toaletten och känslan är att det blir lite trångt.
Har någon förslag hur man löser något sådant?
Mvh
Thom
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Det var tråkigt... Det går att dra utanpåliggande rör från där de kommer ut ur väggen och sätta torken i proncip var man vill. Men ser kansle inte så kul ut. Kanske eäcker det att montera den högre?T Thom83 skrev:
Om det inte är just vid anslutningen det känns trångt kan en annan modell kanske fungera bättre.
En variant till är att byta till en el-tork och sätta på valfritt ställe. Kanske enklare att får fram el än vatten till ett nytt ställe på ett hyfsat diskret sätt.
Inget av dessa alternativ känns sådär jätteattraktivt men är rädd för att det inte finns någon enkel lösning.
Bernieberg skrev:
Det var tråkigt... Det går att dra utanpåliggande rör från där de kommer ut ur väggen och sätta torken i proncip var man vill. Men ser kansle inte så kul ut. Kanske eäcker det att montera den högre?
Om det inte är just vid anslutningen det känns trångt kan en annan modell kanske fungera bättre.
En variant till är att byta till en el-tork och sätta på valfritt ställe. Kanske enklare att får fram el än vatten till ett nytt ställe på ett hyfsat diskret sätt.
Inget av dessa alternativ känns sådär jätteattraktivt men är rädd för att det inte finns någon enkel lösning.
Tack för svar! Om jag skulle välja el kan man då plugga igen den gamla så den inte syns?Bernieberg skrev:
Det var tråkigt... Det går att dra utanpåliggande rör från där de kommer ut ur väggen och sätta torken i proncip var man vill. Men ser kansle inte så kul ut. Kanske eäcker det att montera den högre?
Om det inte är just vid anslutningen det känns trångt kan en annan modell kanske fungera bättre.
En variant till är att byta till en el-tork och sätta på valfritt ställe. Kanske enklare att får fram el än vatten till ett nytt ställe på ett hyfsat diskret sätt.
Inget av dessa alternativ känns sådär jätteattraktivt men är rädd för att det inte finns någon enkel lösning.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Ja men det kommer inte att bli osynligt. Rören får fortfarande sticka fram lite men man gör dem så korta man vågar först.T Thom83 skrev:
Gissar att rören är bockade i väggen. Har du sån tur att de går rakt genom vägg kan man dra ut dem och plugga på andra sidan.
Ser ingen toapappershållare, kansle en sådan kan dölja rören lite? Eller något annat lullull.
Okej, får nog kolla efter en annan modell på hunddukstork. Tyvärr sitter själva påkoppling ganska dumt till så en mindre modell gör inte underverk.Bernieberg skrev:
Ja men det kommer inte att bli osynligt. Rören får fortfarande sticka fram lite men man gör dem så korta man vågar först.
Gissar att rören är bockade i väggen. Har du sån tur att de går rakt genom vägg kan man dra ut dem och plugga på andra sidan.
Ser ingen toapappershållare, kansle en sådan kan dölja rören lite? Eller något annat lullull.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Härligt! Då har du inte bara photoshopat bort den från första bilden? 
Klicka här för att svara

