Hej,

Jag har precis genomlidit ett stambyte men gjorde en miss när jag ritade upp var handdukstorken skulle sitta. Nu sitter den bredvid toaletten och känslan är att det blir lite trångt.

Har någon förslag hur man löser något sådant?

Mvh
Thom
 
  • Handdukstork monterad bredvid en vit toalettstol i ett trångt kaklat badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T Thom83 skrev:
Hej,

Jag har precis genomlidit ett stambyte men gjorde en miss när jag ritade upp var handdukstorken skulle sitta. Nu sitter den bredvid toaletten och känslan är att det blir lite trångt.

Har någon förslag hur man löser något sådant?

Mvh
Thom
Det var tråkigt... Det går att dra utanpåliggande rör från där de kommer ut ur väggen och sätta torken i proncip var man vill. Men ser kansle inte så kul ut. Kanske eäcker det att montera den högre?

Om det inte är just vid anslutningen det känns trångt kan en annan modell kanske fungera bättre.

En variant till är att byta till en el-tork och sätta på valfritt ställe. Kanske enklare att får fram el än vatten till ett nytt ställe på ett hyfsat diskret sätt.

Inget av dessa alternativ känns sådär jätteattraktivt men är rädd för att det inte finns någon enkel lösning.
 
  • Gilla
Nils82
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg skrev:
Det var tråkigt... Det går att dra utanpåliggande rör från där de kommer ut ur väggen och sätta torken i proncip var man vill. Men ser kansle inte så kul ut. Kanske eäcker det att montera den högre?

Om det inte är just vid anslutningen det känns trångt kan en annan modell kanske fungera bättre.

En variant till är att byta till en el-tork och sätta på valfritt ställe. Kanske enklare att får fram el än vatten till ett nytt ställe på ett hyfsat diskret sätt.

Inget av dessa alternativ känns sådär jätteattraktivt men är rädd för att det inte finns någon enkel lösning.
Bernieberg Bernieberg skrev:
Det var tråkigt... Det går att dra utanpåliggande rör från där de kommer ut ur väggen och sätta torken i proncip var man vill. Men ser kansle inte så kul ut. Kanske eäcker det att montera den högre?

Om det inte är just vid anslutningen det känns trångt kan en annan modell kanske fungera bättre.

En variant till är att byta till en el-tork och sätta på valfritt ställe. Kanske enklare att får fram el än vatten till ett nytt ställe på ett hyfsat diskret sätt.

Inget av dessa alternativ känns sådär jätteattraktivt men är rädd för att det inte finns någon enkel lösning.
Tack för svar! Om jag skulle välja el kan man då plugga igen den gamla så den inte syns?
 
T Thom83 skrev:
Tack för svar! Om jag skulle välja el kan man då plugga igen den gamla så den inte syns?
Ja men det kommer inte att bli osynligt. Rören får fortfarande sticka fram lite men man gör dem så korta man vågar först.

Gissar att rören är bockade i väggen. Har du sån tur att de går rakt genom vägg kan man dra ut dem och plugga på andra sidan.

Ser ingen toapappershållare, kansle en sådan kan dölja rören lite? Eller något annat lullull.
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Ja men det kommer inte att bli osynligt. Rören får fortfarande sticka fram lite men man gör dem så korta man vågar först.

Gissar att rören är bockade i väggen. Har du sån tur att de går rakt genom vägg kan man dra ut dem och plugga på andra sidan.

Ser ingen toapappershållare, kansle en sådan kan dölja rören lite? Eller något annat lullull.
Okej, får nog kolla efter en annan modell på hunddukstork. Tyvärr sitter själva påkoppling ganska dumt till så en mindre modell gör inte underverk.
 
Det gick tydligen att flytta handdukstorken. Så nu ser det ut som jag hoppades:)
 
  • Modern toalett med väggmonterad spolknapp intill hörn med kaklade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Härligt! Då har du inte bara photoshopat bort den från första bilden? :)
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Härligt! Då har du inte bara photoshopat bort den från första bilden? :)
Nej:) Jag byggde om köket så jag kunde komma åt rören från baksidan.
 
  • Gilla
Bernieberg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.