Muppe
Mattläggaren ska lägga matta i badrummet och har sagt att jag måste fixa en tröskel för uppvik. Problemet är att jag senare ska lägga nytt klickgolv utanför badrummet som bygger 11 mm. Hur ska jag få till det? Mattan limmas väl fast mot tröskeln så jag kan ju inte ta bort den vid läggningen för att få under klickgolvet?

Behövs ingen tröskel om brunnen II badrummet är 25 mm umder tröskeln, då kan du riva bort tröskeln lägga in mattan under, lägga dit en ny tunn tröskel och foga emot som blir lätt att ta bort när du lägger det nya golvet, då gör du en ny tröskel igen som passar med höjderna

T
Fyll ut med en bit på typ 10mm under den nya tröskeln så är där gott mått när klickgolvet kommer på plats och sedan en kvartslist för att dölja springan.

Rättelse: 20 mm är det som brunnens kant ska vara under golvnivå vid tröskel!

Muppe
B Brolle85 skrev:
Behövs ingen tröskel om brunnen II badrummet är 25 mm umder tröskeln, då kan du riva bort tröskeln lägga in mattan under, lägga dit en ny tunn tröskel och foga emot som blir lätt att ta bort när du lägger det nya golvet, då gör du en ny tröskel igen som passar med höjderna
Ska mäta om brunnen ligger så mycket lägre. Det vore ju det bästa

Muppe
T tank77 skrev:
Fyll ut med en bit på typ 10mm under den nya tröskeln så är där gott mått när klickgolvet kommer på plats och sedan en kvartslist för att dölja springan.

Rättelse: 20 mm är det som brunnens kant ska vara under golvnivå vid tröskel!
Många bud här Har ingen aning men jag får ta långpasset och mäta. Skönt med folk som kan svara när man själv är helt novis

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.