Hejsan,
bytte wc-stol och muff för 5 månader sedan.
När jag rengör wc-stolen noterade jag att det samlas vatten på muffens ovansida och intill wcstolens rör (trots golvhuv) och efter några dagar luktar det som kiss pga kontakt med plasten i muffen. Jag tar då bort golvhuvet och torkar bort vattnet. Lukten försvinner då.
Nu har jag en tillfällig lösning och tejpat med tejp. Vatten tränger dock igenom.
Innan det lade jag degpasta men det hjälpte ej.
Se bild.
Hur löser jag så att det inte samlas vatten på muffen? Ska man fylla på med silikon på muffens ovansida? Och på med golvhuv? Eller finns det någon annan lösning?
Tacksam för hjälp.