Jag har aldrig haft anledning att stänga av vattnet till toaletten tidigare men nu när jag behöver det inser jag att det som jag trodde var en avstängningsventil kanske inte är det? Och om det är det kan jag inte lista ut hur den funkar
Nån som vet vad det är/ hur den funkar? Är väl troligen original sen huset byggdes 69-70.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Brilljant, så var det ju, tack! Den satt som berget men till slut kom hatten av. Nu gäller det bara att få loss ventilen som också sitter som berget... antar att man stänger genom att vrida medsols?A Akronym skrev:
Ja, våra stängdes genom att vridas medurs.
Sitter som berget om personen som öppnade den senast inte skruvade tillbaka 0,5-1varv efter att ha öppnat den fullt.
Man ska nämligen (normalt) aldrig lämna en ventil (med ”ratt”) fullt öppen.
Sitter som berget om personen som öppnade den senast inte skruvade tillbaka 0,5-1varv efter att ha öppnat den fullt.
Man ska nämligen (normalt) aldrig lämna en ventil (med ”ratt”) fullt öppen.
Klicka här för att svara