Har en fog mellan en duschvägg och en kakelvägg där fogen spricker och ramlar sönder.

Upptäckte det när jag flyttade in förra året - jag kratsade ur - blandade till ny ardex kakelfog i korrekt nyans och fyllde igen. Har suttit fint men nu upptäckte jag att den spruckit igen. Är antagligen pga någon rörelse?

Kan/bör jag sätta en mjukfog istället? Jag har en bostik våtrumssilikon-tub hemma.

Jag har inga problem med att sätta en vit silikonfog där istället i fall det håller bättre...

Sprucken fog mellan kakelvägg och duschvägg i badrum som behöver reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BirgitS
Det är nog vanligare att man sätter silikon där än fix just för att få en lite flexiblare fog. Om man nu tycker att det behövs någon fog över huvud taget.

Nej jag kan nog med tycka att en fog öht kanske är överdrivet men jag kommer inte kunna få bort allting till 100% så får väl bli silikon

Tänk på att du inte kan måla silicon, är du ok med det så kör annars ta en mjukfog du kan måla.

Kör vanlig våtrumssilikon, det är väl ingen som målar om en duschkabin så det kan man bortse ifrån.

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
har en oöppnad tub Bostik Våtrumssilikon Vit hemma så den ska väl duga. Får kratsa ur och snygga till så mycket det går och sedan på med den istället.

tack för svaren

• Gilla
tttomten och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.