H
hapazard: [citat] Visst, och så även med vikdörr men är trots allt lite enklare med städning och så att bara ha en vägg blockerad av infälld dörr.
6 svar · 1,6k läst
·
B
bergigtomt: [citat] My bad, använde det som samlingsnamn, det är givetvis VS-ritningar. Men som lekman fick jag flertalet olika ritningar, konstruktion, VS, el, golvvärme osv.
25 svar · 6,5k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: De modellerna är de som används ofta i allmännyttan, åtminstone när jag jobbade där. Bra kvalitet, rimligt pris, håller länge. Ingen front ner till golvet, istället är det enkelt att komma åt golvbrunnen för att göra rent.
3 svar · 1,8k läst
T
Tove L: [citat] Luxskivor finns i olika tjocklek, kolla med de firmor som säljer kakel och klinker, de säljer även verktyg och material.
6 svar · 3,7k läst
E
Elgen88: Här syns kaklet under med sin gulaktiga nyans. Dekorplasten är väl mer åt det glansiga hållet än matt.
4 svar · 11,6k läst
·
J
Jo-han: Fan. Gammal tråd. Sorry!
3 svar · 4,3k läst
Wizardo
Wizardo: [citat] Händer det något då finns ingen försäkring i världen som täcker något och jag får stå för samtliga kostnader på min egen bostad + eventuella grannars :p Vi kommer nog renovera badrummet och börja se oss om en flytt inom 2-3 års tid. Fått lite avsmak redan nu ifrån föreningen bara 2 år inpå. "Vi kommer stamrenovera samtliga lägenheter från början av nästa år så ni
71 svar · 14,2k läst
·
M
Mdug: Tack för snabbt svar! Anade att det var så. Någon som vill köpa en sprillans Fluidmaster?
2 svar · 2,9k läst
·
S0MMER
S0MMER: Kolla med dem, dem har en jour för konsument, tel: 020-440 550, stänger 20:00 har jag för mig. Varför vill du inte byta givare dock, är den fastgjuten?
1 svar · 2,5k läst
D
Derozoz: [citat] Tack micke ! Såg att de va samma givarsiffra
14 svar · 19,1k läst
·
F
folofolo: [citat] bara ca 5mm under dörren, men den är ganska tight mot tröskelns klack så att säga, så jag tror inte det hjälper mycket. Men jag får väl lämna dörren öppen tills en ventil levereras hem.
5 svar · 3,4k läst
Agge8080
Agge8080: Ja jag tror du ha rätt. Det är för liten yta hos mig för att det skall vara värt det med vattenburet. Tack!
5 svar · 1,6k läst
O
Orionman69: Måste den vara rund och i metall? Annars finns RSK 3840382
4 svar · 1,5k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Lättaste är ju att i menyn klicka för sina olika val för det ska passa eller åka in till en leverantör och fråga vilken modell man ska ha så den passar ens förutsättningar... det är omöjligt att svara på så här... Så här blev det nyligen när jag i ett pannrum bytte ut en gammal gjutjärnsbrunn hos en kund. Sen skulle han själv måla om golvet i efterhand. [bild] Troligen denna
3 svar · 5,4k läst
·
U
Upp: Tusen tack Ska kolla det med plattstorlek - vi vill ju ha lite större storlek på plattorna men har inte bestämt exakt vilka ännu.
6 svar · 2,6k läst
OlleOll
OlleOll: Hej. Har precis köpt en lägenhet med ett Casper bubbelbad från 2003. Id nr 2000-5592. Har hittat en del trådar om märket (som inte finns mer) men hittar inga svar. Jag fick tyvärr inte ta över någon instruktionsbok. :( Fråga: Cirkulationen fungerar som den ska, men hur fungerar ozonreningen? Jag har två rör som slutar uppe på sargen, där den ena heter Jet Right och den andra Jet
0 svar · 3,2k läst
·
L
Larocc: Tack, då har jag en tydligare bild av fördelningen mellan arbete och material. Ska undersöka sistnämnda post lite närmare.
6 svar · 1,5k läst
J
joasag: Hittat en begagnad Rubi TS-60 för ett vettigt pris. Vad tror ni om den? Funkar den på granitkeramik? https://www.amazon.co.uk/RUBI-TS-60-PLUS-16960-Professional-Cutter/dp/B000V3L5UA Har några plattor jag kommer behöva kapa diagonalt men då fungerar det väll med vinkelslip? Annars behöver jag en kap som klarar 80cm väl?
12 svar · 7,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Det rullbara tätskiktet spricker och "flagnar" av från underlaget men folien är ganska så stark så man kan knacka sönder en platta och plocka bort bitarna samt skrapa bort fixet utan att skada folien... JA
14 svar · 3,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Absolut inga problem med att de skulle lossna så det är bara att köra på.
2 svar · 2,1k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Nemas problemas... :D(y) Lycka till :ok:
9 svar · 1,7k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ok.... Ja det är ju fixrester precis som b8q nämner och det är ingen fara alls.
6 svar · 1,1k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ett alternativ men i normalfallen ska det ju då läggas minst 25mm flytspackel över EPS så det bygger ju onödigt högt.
14 svar · 5,8k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ja du.... till att börja med så fäster ingen färg där det är det minsta lilla rester av silikon kvar. Samtidigt är silikon det enda som något så när tätar dessa hål. Du kan säkert i bygghandeln hitta någon form av limtätmassa som är ok att använda i våtutrymme samt som är övermålningsbar men inga sådana här lösningar är optimala. För att ta bort metallkragen från
1 svar · 2,6k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: ALLTID primer innan flytspackling och ALLTID primer innan fuktskydd.... JAAAA !!! Man kan i princip aldrig prima i onödan. ;)
2 svar · 1,3k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Är det fuktskydd av folietyp så bör man helst veta vilket märke och de flesta går att laga med överlapp och speciellt lim. Dock måste ju båda de berörda plattorna avlägsnas och bytas. Gör man detta på rätt sätt så är det inget försäkringsbolaget säger emot. Bra är alltid att fotodokumentera det som görs. Har ni idag ett kvalitetsdokument från företag som gjort
5 svar · 5,8k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Har du en kall vind ovanför så brukar man ha plast taket under glesen (28x70) som gipsen skruvas i men har du en beboelig ovanvåning så har man inte plast i taket. Inga tätskikt i tak utan endast våtrumsfärg.
10 svar · 4,9k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Exakt.... sen hur bra de är jämfört med riktiga hålsågar vill jag inte uttala mig om. Men som någon redan skrivit så ska ni väl inte ha så stora hål för att hänga upp skåp etc. Pilspetsborr som du visar på andra bilden är kanon om det är vanliga keramikplattor. Dock hade jag valt 6mm borr och sen kört med 5mm skruvar. Är det granitkeramikplattor kan du dock glömma båda
6 svar · 2,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.