Godkväll mitt herr och fruskap!

Undrar lite vad ni har för åsikt i detta....
Jag och flickvännen har precis köpt 70tals villa i Srockholmsförort, 23 och 24 år gamla och på inget sätt lottovinnare, så kommentarer om att "bit i det sura äpplet och punga ut degen för att göra det på riktigt" kommer dessvärre inte att hjälpa märkbart, pengarna är finito, gone, bon voyage :p

Bakgrunden avklarad!

Vad tycker vi om att lägga kakel på kakel?
Första tanken var att måla kaklet, klickgolv och nytt porslin för att fräscha upp WCn för de närmsta 5+ åren tills ekonomin får växa på sig. Men då sa en kollega, att vi kunde limma upp nytt kakel istället? Ja självklart går det ju, och är nog föredraget ifrån vår sida då det lär se trevligare ut än att måla. Men hur blir det om vi säljer huset inom några år med denna lösningen, kan köparna då hävda dolt fel? Rent krasst så behöver man ju inget tätskikt på en wc (upp på väggen) så jag vet egentligen inte vad som skulle gå att klaga på...

Vad tycker ni? Måla, eller limma upp nytt kakel? :thinking:

(Den "vita" väggen... fick panik på det bajsbruna kaklet, hade lite färg över i rollern och blev vild...:cool:)
 
  • Gammaldags badrum med brun kakel, gul toalett och tvättställ, och delvis övermålat kakel i vitt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Toalettrum i 70-talsstil med brunt kakel, en beige toalett och handfat, samt en delvis vit övermålad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade absolut målat. Det måste ju vara betydligt enklare. Kom ihåg bara att använda nån sorts målartvätt först och helst nån rejäl grundfärg så det fäster bra på den glatta ytan. Och kanske funkar det att måla golvet också. Klickgolv på en toalett känns lite udda. Att byta wc-stol och handfat är inte så svårt bara man får tag på modeller som passar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.