Hej.
Jag har börjat få en otrevlig odör i badrummet och jag har lokaliserat lukten till golvbrunnen i duschen. Jag tänkte ta ur vattenlåset och rengöra det, alternativt byta det men jag begriper inte hur jag ska få ur det.
Bifogar tre bilder, ytterligt tacksam för hjälp.
M v h,
Micke.A
Jag har börjat få en otrevlig odör i badrummet och jag har lokaliserat lukten till golvbrunnen i duschen. Jag tänkte ta ur vattenlåset och rengöra det, alternativt byta det men jag begriper inte hur jag ska få ur det.
Bifogar tre bilder, ytterligt tacksam för hjälp.
M v h,
Micke.A
Aha, okej. Ja, jag spolade ner där med duschen och det blev ganska rent tyckte jag, funderar på att beställa en ny sån där rensplugg, om det kan vara där lukt sipprar ut?
Ja är den otät så drar avloppslukten in för den sitter ju före vattenlåset. Du kan väl prova tejpa över med silvertejp några dagar och se om det blir bättre, men glöm inte bort att ta loss den sedan, klistret fastnar fruktansvärt fast själva ytterdelen av tejpen lossnarM Micke123456 skrev:
Hej.
Haha, gamla klassiska silvertejpen.
Vad tror ni om att dra på en packning på rensproppen tills den nya har kommit? Jag beställer en hur som, den kostar 30 spänn.
Haha, gamla klassiska silvertejpen.
Vad tror ni om att dra på en packning på rensproppen tills den nya har kommit? Jag beställer en hur som, den kostar 30 spänn.
Lösvirkesbyggare
· HELSINGBORG
· 602 inlägg
Bra! Ja, det kan vara läckor runt om och innan man gör något drastiskt, är silvertejp super. Man har oftast undertryck på ventilationen i badrummet och avloppsstammen är ventilerad, så skitlukten sugs ju baklänges in i badrummet.K Kurtivan skrev:
Redigerat:
Klicka här för att svara


