Hej,

Har kommit över ett renoveringsobjekt och har nu fixat en tvättmaskin jag tänkte koppla in provisoriskt på övervåningen. Jag har ställt tvättmaskin och tumlare i en garderob utanför badrummet, tanken är att koppla på mig på handfatets rinnande vatten och avlopp, då badkaret som egentligen är närmast har ett läckande avlopp.

Kan jag ta upp ett hål i väggen mellan garderoben och badrummet, eller bryter man emot någon våtrumsregel då? (Det är trångt i badrummet, därför vill jag ha dem i garderoberna)

Edit: Har nu läst på lite om nackdelarna med att ha tvättmaskin i annat rum än våtrum, jag kommer nog flytta in maskinerna inne i badrummet trots allt, två väggplankor till garderobden fick sätta livet till men det gör inget för den ska bort senare ändå!
Problemet med inkopplingen kvarstår ju dock.

Kan jag sätta en Tappkran med t-koppling på kallvattenröret mellan kopplingarna som är där?

Kan man koppla på en spillmuff under handfatet på vattenlåssatsen på något sätt, finns en förgrening att köpa?

• Staplade vitvaror, en torktumlare ovanpå en tvättmaskin, inskjutna i en råväggsgarderob, bredvid en vit dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en flexibel grå slang framför en öppen garderob i ett hem under renovering.
    Skapa konto
  • Vattenledningsrör med kopplingar i ett hörn av ett rum, förberedda för installation av vitvaror.
    Skapa konto
  • Vattenrör med kopplingar och tecken på korrosion eller kalkavlagringar.
    Skapa konto
  • En hand som håller en röd tappkran med T-koppling nära en vägg.
    Skapa konto
  • Vattenlås och rörgenomföringar i en garderob som förbereds för tvättmaskinanslutning.
    Skapa konto
  • Närbild på en okopplad kranarmatur som möjligtvis ska användas för tvättmaskinsinstallation.
    Skapa konto
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.