Vi håller på att renovera badrummet i fritidshuset. Det ska bli våtrumsmatta på golv och vägg.
Vi river själva och fixar snickeriet med tak, golv, plyfa och gips. Därefter får mattläggare, rörmokare och elektriker ta över. En rörmokare har fixat rördragningarna.
Nu till min fråga. Hur borrar jag smartast hål för rören under handfatet (se bilder). En utmaning att få det bra. Hål på rätt ställe i plyfan och gipset. Läste att reglerna säger att hålet bara får vara 2 mmstörre än röret. Ska som sagt sätta plyfa först och sedan gips.
Visa bilaga 482749 Visa bilaga 482750
Vi river själva och fixar snickeriet med tak, golv, plyfa och gips. Därefter får mattläggare, rörmokare och elektriker ta över. En rörmokare har fixat rördragningarna.
Nu till min fråga. Hur borrar jag smartast hål för rören under handfatet (se bilder). En utmaning att få det bra. Hål på rätt ställe i plyfan och gipset. Läste att reglerna säger att hålet bara får vara 2 mmstörre än röret. Ska som sagt sätta plyfa först och sedan gips.
Visa bilaga 482749 Visa bilaga 482750
M Möla76 skrev:Vi håller på att renovera badrummet i fritidshuset. Det ska bli våtrumsmatta på golv och vägg.
Vi river själva och fixar snickeriet med tak, golv, plyfa och gips. Därefter får mattläggare, rörmokare och elektriker ta över. En rörmokare har fixat rördragningarna.
Nu till min fråga. Hur borrar jag smartast hål för rören under handfatet (se bilder). En utmaning att få det bra. Hål på rätt ställe i plyfan och gipset. Läste att reglerna säger att hålet bara får vara 2 mmstörre än röret. Ska som sagt sätta plyfa först och sedan gips.[bild] [bild] [bild]
M Möla76 skrev:Vi håller på att renovera badrummet i fritidshuset. Det ska bli våtrumsmatta på golv och vägg.
Vi river själva och fixar snickeriet med tak, golv, plyfa och gips. Därefter får mattläggare, rörmokare och elektriker ta över. En rörmokare har fixat rördragningarna.
Nu till min fråga. Hur borrar jag smartast hål för rören under handfatet (se bilder). En utmaning att få det bra. Hål på rätt ställe i plyfan och gipset. Läste att reglerna säger att hålet bara får vara 2 mm [bild] [bild] större än röret. Ska som sagt sätta plyfa först och sedan gips.
Klicka här för att svara