Hej,
Se bifogad bild. Badrum renoverat för cirka 4 år sedan, som nytt. Ytterligare en dörr (från annat håll) behövs till badrummet om planlösning ändras. I badrummet är väggar helkalkade och golvet är klinker.
Vad jag har kunnat hitta kring ämnet så hamnar det (bland annat) om:
- Tröskel ska vara hög nog. Kan man ta upp det nya dörrhålet så man sparar en tröskel med våtrumsspärren intakt?
- Avstånd till våtzoner, vad gäller?
- Mer att ta hänsyn till? Fyll gärna på..
Alla intyg att badrummet renoverats fackmannamässigt finns. Går denna åtgärd att göra och fortfarande bibehålla ett godkänt badrum?