Hej
Jag tänkte involvera er i mitt ombygge av ett gammalt skåp, som istället ska bli badrumsmöbel i en skånegård från 1870-talet.
Bakgrunden är att vi inte tycker att det finns nytillverkade som är både vackra och prisrimliga, plus att vi kör väldigt mycket DIY i vilket fall.
Jag tänkte involvera er i mitt ombygge av ett gammalt skåp, som istället ska bli badrumsmöbel i en skånegård från 1870-talet.
Bakgrunden är att vi inte tycker att det finns nytillverkade som är både vackra och prisrimliga, plus att vi kör väldigt mycket DIY i vilket fall.
Tanken är att handfatet ska sänkas ner till hälften i skåpet. Dock är det inte gjort för det så det kommer bli en hel del pyssel.
Handfatet är cirkulärt, men det kommer inte bli så lätt som att såga ut en cirkel eftersom det sticker ut en grej under blandaren.
Handfatet är cirkulärt, men det kommer inte bli så lätt som att såga ut en cirkel eftersom det sticker ut en grej under blandaren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Synd att såga i ett så fint skåp .normalt med den typen av handfat är att det är en fasning i skivan som fatet ligger på, men går nog ändå att fästa. För att inte skramla sänder ytan vid sågning, en plastskiva som har uppritning för hålet på sig och fästas med tex textiltape så går det. En pappskiva kn gå sänder. Såga då lite snålt, någon mm bara, så finns det justeringsmån. Går bra att prova passform med skivan på plats, fatet ska ju bara rakt ner. lite raspa kan det bli.
Klicka här för att svara






