X
xzyllion: 100% inte plattsättarns fel pågrund av för mycket fix då skulle det inte spruckit jämt på 6 plattor, max 2 antagligen 1, felet beror antagligen på * ny regel på den befintliga väggen som han bara skruvat mitt i *alternativt regel verkar ligga mot takbjälkarna du har fått en rörelse pågrund av mycket snö eller temperatur växlingar och regeln bongar och skapar sprickan på kaklet
31 svar · 16,3k läst
·
nino
nino: [citat] Gipset täcker ju skumremsan då, men det känns väldigt omständligt att göra så
17 svar · 1,5k läst
anders07
anders07: [citat] Du kan ha målat i duschen också. Jag har klinker (mosaik på golvet) och Kiilto våtrumssystem på golvet och bakom kakel.
6 svar · 5,2k läst
O
Originalet: Ok då får jag satsa på det och leta upp någon annan duschdörr. Tack för snabb hjälp!
5 svar · 1,7k läst
P
Patriksg: [citat] Så borde det vara. Men det kan inte vara slumpen att den ena kranen börjar droppa så fort jag lagar den andra så därför tror jag inte det sitter i kranarna. Även om kranarna är av märket Tappwell och är ren skräp.
3 svar · 2,3k läst
H
hafi: För 2,5 år sedan hade vi läckage från något i badrummet (troligen någon koppling på ett avloppsrör). Badrummet ligger på våning 2, och det droppade från taket i våningen under. Vi anlitade en firma för att göra nytt badrum och fixa läckaget. Idag började det droppa igen!! Från samma ställe. Jag har typ panik och ångest. Ska leta upp alla papper o sånt, såklart. Vi har tyvärr
0 svar · 1,1k läst
Q
quas: Du har helt rätt, den saknas. Bara att skaffa en ny insats gissar jag. Tack för hjälpen!
3 svar · 1,9k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: Men köp grejorna du behöver och försök. Det är som LEGO. Utan överdrift, är det en bragd om du misslyckas. Staffan
27 svar · 4,4k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: För att du ska få ditt våtrum godkänt och kunna få det försäkrat krävs tätskikt i våtzon. Oavsett duschkabin.
1 svar · 1,5k läst
B
behedwin: De skyller på min 10 åriga son. Som nekar. Att han skulle gjort det, men jag har jobbat hemma och det käns bara löjligt att det skulle skett utan att jag märkt.
3 svar · 1,2k läst
T
tegel1957: tack! den med vred är typ vad jag är ute efter, men hade gärna sluppit ta hål i badkaret.... finns inte ”popup med vrid”? alltså att vrida istället för att trycka...
2 svar · 1,8k läst
I
ilvemarken: Jag bor i en kommun som inte har någon egen konsumentrådgivning så kolla din kommuns hemsida. Hallå Konsument har en bra hemsida hallakonsument.se och rådgivning via telefon.
57 svar · 10,8k läst
·
S
Stefan1972: Det primära är nog att fötterna står stabilt och bäst blir det ju om de har lika storlek så fötterna står i kanterna på ramen där den är som starkast men det är väl bara att testa. Eller såga till en skiva som sagt så vikten fördelar sig lite mer. Jag tror iallafall inte man hittar nån monteringsram som medger olika mått på maskinerna på det viset. De är ju oftast gjorda för
5 svar · 2,0k läst
MathiasS
MathiasS: Du måste vara noga att smörja in packningen vid montering, använd tex diskmedel.
9 svar · 5,0k läst
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Foto på badrummet hade underlättat för oss andra att komma med tips
1 svar · 1,8k läst
H
Helena68: Hej! Någon som har erfarenhet av våtrumspanel, fördelar, nackdelar? Tänkte istf kakel på väggarna i spa som just påbörjat bygge av.
0 svar · 998 läst
Alfredo
Alfredo: Det råkar inte sitta en skruv "i hålet" med insexskalle (eller Torx, eller liknande) som går att komma åt med rätt nyckel eller kanske ett löst bits och en tång?
2 svar · 701 läst
·
BirgitS
BirgitS: Försök nosa runt i badrummet för att se om lukten är starkare på något ställe. Annars är det svårt att veta om det är fel på anslutningen av toaletten, vattenlåset i golvbrunnen eller under handfatet.
4 svar · 877 läst
·
Verga
Verga: Det funkade superbra, här kommer för och efterbild!
4 svar · 5,3k läst
·
U
ulsa: [citat] Det var en snickare som byggde huset till sig själv för 30 år sedan. Känns väl inte helt orimligt att han oavsett krav gjorde detta som en liten säkerhetsåtgärd.
6 svar · 3,0k läst
·
D
Derbyboy: Ditt första förslag var klart bättre
6 svar · 1,3k läst
·
sir_daniel
sir_daniel: Prata med styrelsen eller driftansvarig och antingen ta in Rörmockare för att byta när det är avstängt eller gör själv om du är säker att du kan samt har köpt hem rätt saker.
1 svar · 2,2k läst
·
Christopher Perrott
Christopher Perrott: [citat] Tack!
18 svar · 18,7k läst
·
Huddingebo
Huddingebo: [citat] Läs på om var och hur fuktskador har uppstått. Det beror i 99 fall av 100 på läckande rör, rörgenomföringar som inte är täta, fuskbyggda möten golv/vägg dvs otillräckligt uppförda stommar till våtrum med resultat att vilka system man än har använt så har de spruckit, samt alla de fall där man har rollat för få skikt med de gamla rollade membranbaserade fuktspärrarna.
76 svar · 6,2k läst
J
Jörgen Ö: Kan ig bara svara på fråga 2, och där är svaret nej! Fråga 1 kräver mer information.....framförallt för fel nr E4, E7, E8 samt E9. Bilder hade underlättat.
1 svar · 516 läst
H
hydrolift: [citat] Ok, får kolla på några fler monteringsanvisningar. (y) Hittade denna från Geberit nu och där framgår hur vattenanslutningen ser ut: https://www.rskdatabasen.se/infodocs/MONT/MONT_448_8097668.pdf I denna från Geberit finns inte ett ord om vattenanslutningen, ser nu att det är en tilläggsanvisning bara.
7 svar · 3,9k läst
Bo arnold
Bo arnold: Skruva i en skruv o dra ut listen så det blir plant varför skall du spackla där syns väl inte ändå måla bara på under med färgen du har skall du spackla behöver du grunda före spackling med snickerispackel
9 svar · 1,4k läst
·
T
tank77: [citat] Ja!
4 svar · 3,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.