Idag var mattläggaren klar med våtrumsmattan i vår nya relax/dusch/bastu men jag tycker att resultat är dåligt. Finns nån med erfarenhet här -är jag för petig (se bilder)?
Går det att göra något åt de fula skarvarna nu i efterhand? Jag är rädd att de inte är täta samtidigt som de är estetiskt fula (och det kommer inte alls bli så lättstädat som jag tänkt mig..).
Vad kan jag göra?

• Skarv i våtrumsmatta med potentiell tätning- och estetisk defekt vid anslutning mot vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på otjänlig skarv mellan våtrumsmatta och svart kant, potentiell tätning och städproblem.
    Skapa konto
  • Ojämn och ruggig skarv på en nyinstallerad våtrumsmatta i hörnet av ett rum, vilket ger ett otillfredsställande utseende.
    Skapa konto
  • Svart våtrumsmatta med ojämn och vidöppen skarv mellan två väggsektioner.
    Skapa konto
Inte mattläggare, möjligen bilmek?

• Gilla
  • Haha
Peter2400 och 1 till
  • Laddar…
En blind mattläggare hade troligen gjort ett bättre jobb.

Det där måste gå att reklamera, gör det.

Lycka till.

/W

• Gilla
SvanteC
  • Laddar…
Tack för era svar! Jag har klagat hos entreprenören och blivit lovad att mattläggaren ska komma och åtgärda så nu blir det att hålla tummarna att han lyckas bättre nästa gång!

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
ullet
Jag har aldrig sett någon göra en skarv i ytterhörnet så där, måste vara jättesvårt att få tätt (ser inte helt tätt ut på bilderna heller). Man brukar väl lägga svetsen 45 grader in på ena väggen för att få till ett hållbart hörn (som visas i guiden här)?

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Till och med jag som bara lagt en våtrumsmatta i hela mitt liv hade valt att göra som ullets bild ovan visar. För att slippa lägga om hela mattan skulle man (mattläggaren) ju kunna skära ut mattan 45 grader åt båda hållen och lägga i en passbit. Fan så mycket snyggare och bättre än vad som är gjort nu. Förutsätter naturligtvis att det finns kvar eller går att fixa fram små bitar av samma matta...

Har vi någon mattläggare som kan tala om hur man borde åtgärda detta?

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.