Att hålla på att skära upp alla veck ser jag som nästan ett omöjligt uppdrag, iaf vid brunnen. Klinkern får väl i värsta fall lossna. Visst anläggningsytan blir lite lägre men samtidigt så sitter ju klinkerplattorna ihop via fogarna så visst fäste får de hoppas jag.

Alltid ska något gå fel.
 
Väntar också med att skruva klämring till dagen efter, använder alfix. Annars finns risk för blåsor runt brunn.
 
A Ardurapid skrev:
Väntar också med att skruva klämring till dagen efter, använder alfix. Annars finns risk för blåsor runt brunn.
Vad hade du gjort i mitt läge?
 
Hej XX - 4 februari 2021

Vi har kigget på billederne og vurderer at det ikke er kritisk.

Det er i meget små områder, hvor der er små luftlommer mellem butyl og underlag. Vi vurderer at det ikke har indflydelse på vandtætheden og ikke har byggeteknisk betydning.



De bedste hilsner / Kind regards


Mikael B. Noe

Teknisk projektleder. Bygningskonstruktør - Murer




E: mbn@alfix.dk

M: +45 61145595
 
G Gabsson skrev:
Vad hade du gjort i mitt läge?
Om det var jag och om inte du, börjat kakla och det är en duschhörna hade jag tagit bort klämringen och skurit bort duken i duschhörnedelen och klippt till ny duk och väntat med o skruva klämring till dagen efter.
G Gabsson skrev:
Vad hade du gjort i mitt läge?
 
  • Gilla
Gabsson
  • Laddar…
A Ardurapid skrev:
Om det var jag och om inte du, börjat kakla och det är en duschhörna hade jag tagit bort klämringen och skurit bort duken i duschhörnedelen och klippt till ny duk och väntat med o skruva klämring till dagen efter.
I så fall behöver jag byta brunnsmanchetten också eftersom tätskiktsduken är fastlimmad i den. Och eventuellt tätskiktsmassan behöver slipas ner. I detta fall kommer försäkringen täcka det eftersom vi följt tillverkarnas anvisning. Tack för förslag.
 
G Gabsson skrev:
I så fall behöver jag byta brunnsmanchetten också eftersom tätskiktsduken är fastlimmad i den. Och eventuellt tätskiktsmassan behöver slipas ner. I detta fall kommer försäkringen täcka det eftersom vi följt tillverkarnas anvisning. Tack för förslag.
Har bytt duk en gång pga att jag satte dit klämringen för tidigt, brunnsmanchetten klarade sig bra faktiskt så den behövdes inte bytas. Se bara till att du har godkänt överlapp på duken, har använt alfix I snart 7års tid utan bekymmer. Klart bästa tätskiktet.
 
  • Gilla
Gabsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.