Maria T
Maria T: [citat] Så roligt att hitta tillbaka till trådar som jag började läsa, men sen av någon anledning inte valde att följa. Vi har vita väggar och grågröna plattor i ett badrum gjort 2007, så tidlöst och snyggt. I det andra badrummet som gjordes vid husbygget (2000) så är det vita matta klinkers och gammelrosa kakel, med en svagt grön kakelbård....det är fortfarande fräscht och jag
53 svar · 19,0k läst
·
C
ClaesMalmö: Super! Tack lordi och bohoo för: kunniga, vänliga och framför allt väluppfostrade svar, då vet jag att kostnaden är ok. Som jag skrev är man inte alltud uppdaterad. PS: ett vred på näsan och ett mittenfinger till den som svarade med personangrepp. Idioternas mor slutar aldrig vara gravid. FU.till dig. Far dit de eldar bra.
4 svar · 2,7k läst
·
B
Bberg: Asterberg Bygg (se insta samt web,) gör riktigt snygga platsbyggda lösningar. följt dom ett tag för inspiration.
5 svar · 6,8k läst
·
H
Hre: Hittade du några resverdelar
1 svar · 1,2k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Ja gör gärna det! (y) Det är alltid intressant att veta hur det går!
9 svar · 4,0k läst
·
D
Derbyboy: Väcker den här tråden till liv. Vad innebär att box 7200 inte har termostatblandare? Vad finns det för andra typer av blandare?
2 svar · 3,4k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Jag hade försökt hitta en gammal duschkabin och ta botten från den att använda för att få en enkel anslutning till avloppsrör. Vila sorters tvål är bra för växter? :thinking:
1 svar · 2,1k läst
BirgitS
BirgitS: Jag tror inte byggföretaget kan låta en annan rörmokare vara på deras arbetsplats för det kan bli problem med försäkringar och ansvar för arbetsplatsolyckor etc.
1 svar · 639 läst
B
besa72: Jaha, det vet jag inte, men jag skulle gissa på att det är ca 3 meter. Antar att regeln 120x120 vilar på en i var ände i huset och sedan en genomgående balk i mitten av huset. Huset är ca 7 meter brett. (i riktningen med 120 reglarna)
15 svar · 2,6k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Aha.försök lokalisera rören dit dom startar, pannrum ? Kanske går dom raka spåret om ni har tur.
6 svar · 3,1k läst
·
D
Derbyboy: Nej, har inte fällt in kottlingar för liggande gips. Det blev tillslut 900mm humidboardskivor som väntar på att sättas upp. Bakom toaletten blir det en smal remsa med gips (tyvärr) på bara 20-30cm över två reglar. Försökte få tag på 1200mm men det var stört omöjligt att få tag i.
9 svar · 2,0k läst
Stefan N
Stefan N: Börja med en ordentlig rengöring så man ser lite bättre men det ser väldigt suspekt ut.
7 svar · 1,8k läst
·
X
xzyllion: [citat] Skulle läckaget komma från nått annat ställe än badrummet som förra ägaren och hans polare gjorde svart åt honom menar du ? Hela grejen är att det inte finns några utvägar, det är därför du får er dumt svar för att din frågeställning va så dum....jag söker inte tjafs utan söker att du ska få dig en tankeställare och betala vad det kostar och anlita auktoriserade
85 svar · 14,1k läst
·
nikasp
nikasp: [citat] https://www.gvk.se/branschregler/fragor-och-svar/vad-raknas-som-ett-vatrum-och-nar-kravs-tatskikt/toalett-utan-dusch-eller-golvbrunn-ska-man-ha-tatskikt-pa-sadant-golv/
6 svar · 1,6k läst
·
Jiji
Jiji: [citat] Hmm, och allting förvandlas till plasma och jorden går under. (enligt Randall Munroe) Jag tror att i ditt scenario är det översvämning och då är vattnet ändå inte bara i toalettutrymmet utan har runnit ut i andra utrymmen och då hjälper nog inga tätskikt i världen. Nej, förlåt jag vet att det är lätt att tänka ut det värsta av det värsta och att man oroar sig o
13 svar · 2,4k läst
X
xzyllion: Skulle inte rekommendera dig att spackla golvet själv, det är hjärtat i konstruktionen och även den del flest misslyckas med, men e du en envis jävel sätt ut många nivåpinnar så har du bättre koll på höjden när du häller ut spackel, blanda spacklet med så lite vatten som du får, står oftast inte alltid på paket utan du får ta reda på detta själv kan skilja någon liter
9 svar · 2,5k läst
·
X
xzyllion: [citat] Skam den som ger sig bra jobbat ! Nu kan du köra dubbeldusch ;)
3 svar · 909 läst
E
epw: Det är klart att man hellre hade valt att ansluta sig invändigt men och ni skråar ut ett avloppsrör och ansluter i bef avlopp så länge det isoleras riktigt osv.
11 svar · 1,7k läst
RoffeJ
RoffeJ: Snart kommer branschregel evangelisterna att kapa tråden med hot om stora vattenskador och försäkringsbolagens förbannelse och kanske till och med fängelse. Bry dig inte utan bygg ditt badrum som du vill ha det. Va bara medveten om vilka risker eventuellt finns och var beredd att ta dessa.
5 svar · 3,0k läst
X
xzyllion: [citat] Antagligen har du golvspån idag alternativt spontade brädor 25mm så i det avseendet bygger det inget extra, men räkna 15 mm flytspackel plus 10-25mm extra spackel vid dörr pågrund av fall beroende på hur långt ifrån brunnen är dörren, små klinkers 10 mm stora 15 mm så mellan 40-60 mm sen minus eventuellt golv utanför badrum 0-18mm Så
9 svar · 4,0k läst
·
optimum
optimum: Fördelen med en bidé är att man har ljummet vatten att tvätta sig med. Toa med handdusch finns oftast på toa i Thailand och går använda där men är med kallvatten. Jag använder våran även vid fotvård. Enklare än med plastbytta för att hyvla och fila fötter, Enklare att använda som fotbad då man sitter på toastolens med locket nedfällt och fötterna i bidén. Och om man är
24 svar · 14,5k läst
·
V
Vante: [citat] Fogförsegling är en vattenbaserad försegling som motstår vatten, fett och annan förorening. Förhindrar missfärgning och underlättar rengöring. Förändrar inte utseendet på fogen och är helt diffusionsöppen
3 svar · 2,8k läst
·
B
Byggvm2022: Nej det kommer in bakom Fixturen som då räknas som vägg så det är cool
2 svar · 1,5k läst
X
xzyllion: Stackarn! Vill inte veta hur resten ser ut, men det blev säkert BILLIGT! Amatörmässig silicon och med all sannolikhet ett amatörmässigt jobb....... men det blev BILLIGT, alltså i det korta loppet dyrt i det långa men BILLIGT i det korta, ungefär som när man köper jordgubbar på Hötorget på morgonen är dom spänstiga och fina på eftermiddagen är dom lite mosiga och trötta, men du
7 svar · 2,1k läst
·
X
xzyllion: Nej inget fel koppla av !
10 svar · 3,2k läst
·
C
cpalm: [citat] Man kan ju räkna baklänges och se om det känns rimligt. Svårt att bedöma effektbehovet och det beror ju dessutom till stor del hur välisolerat det är nedåt och önskad golvtemperatur, men om man drar till med 30 W/m², sex månaders uppvärmningssäsong och en besparing på 2/3 för värmepumpsdrift så skulle besparingen för 5 m² bli 5 * 30 * 2/3 * 6 * 30 * 24 = ca. 430 kWh /
21 svar · 7,4k läst
X
xzyllion: Följ fibos monteringsanvisning inget kakel det är ett annat system.
2 svar · 2,2k läst
X
xzyllion: Enligt bild ser det det korrekt ut ? Angående kl7 om det är brunsmanshett som sticker ut men kan också vara smuts, bättre att hon kollar om det finns kvalitetsdokument som gäller i 2 år till.
8 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.