Hej!
Jag bor i en hyreslägenhet där en modernare Gustavsbergs toalett är installerad. Vi några tillfällen ser att det rinner ner gråsvart smuts ner utmed porslinet. Det sker vid vattentankens placering.
Vid första gången lossnade en mindre gråsvart smutsklump, och då trodde jag problemet var löst.
Men smutsranden har återkommit.
Trots att rengöring med toaborste både runt kant återkommer den smutsranden. Jag vill nu kolla ner i vattentanken, men kan inte öppna locket på tanken. Hur går man till väga?
Jag bor i en hyreslägenhet där en modernare Gustavsbergs toalett är installerad. Vi några tillfällen ser att det rinner ner gråsvart smuts ner utmed porslinet. Det sker vid vattentankens placering.
Vid första gången lossnade en mindre gråsvart smutsklump, och då trodde jag problemet var löst.
Men smutsranden har återkommit.
Trots att rengöring med toaborste både runt kant återkommer den smutsranden. Jag vill nu kolla ner i vattentanken, men kan inte öppna locket på tanken. Hur går man till väga?
Redigerat av moderator:
Liknande trådar
-
Hej söker höj och sänk-vev till en kity plan och rikthyvel 635
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hej allihopa kan man bulta ihop balkar med en bultpistol
Byggmaterial & Byggteknik -
Hej! kan någon här hjälpa mig med att rita en manöverkretsschemma till
El -
Hej! Värmekabel i ledning - behövs rörmokare också?
Vatten & Avlopp -
Hej jag undrar om någon vet vad detta är ,detta är på parketten i köket i huset som jag hyr
Miljö & Hälsa