Hej,
Jag tänkte göra om en klädkammare till gästtoa som då blir 2m2. Klinker på golvet, vägghängd toa och litet hörn handfat. Rörmokare kommer att anlitas för dragning av rör och montering av toan. Jag vill bygga så att det blir en hylla på sidorna av toan.
Vad behöver jag ha för skikt under klinkret. Ska inte ha golvvärme. Väggarna är nu målade gipsskivor. Förslag på tålig färg.
Förslag på storlek på klinkerplattor till golvet.
Tar tacksamt emot tips,idéer och viktigt vetande.
Eva

Om det bara är en toalett utan golvbrunn så behöver du egentligen inte våtrumsskivor, men någon form av stumt underlag är bra om du skall lägga klinker. Tex gipsskiva/golvgips. Kolla också så att golvet nu inte svajar för då kanske man vill öppna det och kottla på reglarna så att det blir mer stumt.

Speciell badrumsfärg/tålig färg kan du fråga på färghandeln/byggvaruhuset om, finns flera olika märken.

Är det ett litet utrymme så är nog inte alltför stora klinkers bra, kanske tex 10x20 cm ? Är också lättare att lägga lite mindre plattor, speciellt runt håltagningar/avlopp och ev knepiga hörn. Handlar ju dock mycket om smak hur stora man vill ha, finns ju både rektangulära, kvadratiska och hexagonala numer.

• Gilla
Evaths
  • Laddar…
Kommer bli kallt med klinker, går lika bra med trägolv eller liknande om du inte har golvbrunn.

• Gilla
Evaths och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.