T tank77 skrev:
Vadå strunta i spackel och varför yrar du om 1000 kg? Beroende hur stort ditt badrum är skulle jag tro att det går 100-200 kg flytspackel.

Dessutom kommer du aldrig att hitta en mattläggare som går med på din knasiga idé.
Okej det var det jag tänkte.. därför bättre o få nobben här men alla har missuppfattat grejjen tror jag. Vill ha en tröskel in tilo duschen
 
boihus123 adamedvardsson123 skrev:
Plastmata som tättskikt är inte bra ide, dels så torka den ut och krymper då även och spricker mm.
Jasså ok vad heter det man har på golv i badrum som yt skickt?
 
K kentyts skrev:
Jasså ok vad heter det man har på golv i badrum som yt skickt?
Ahh våtrumsmatta ja
 
K kentyts skrev:
Jasså ok vad heter det man har på golv i badrum som yt skickt?
Ahh ja missförstod dig. tänkte du menade att ha kvar befintlig plastmata, man gjorde så för iom den var ju tätt men blev problem sen.
 
Ahh okej! Då förstår ja:)
 
  • Gilla
Jonas Kvarnstrom
  • Laddar…
Rickard.
Tröskel runt och bara fall i duschen är ju en väldigt amerikansk lösning, inte godkänt enligt allt vi bör förhålla sig till här i Sverige men funkar ju såklart för det mesta. Jag tror inte heller mattläggaren kommer uppskatta den lösningen ;)
 
Redigerat:
K kentyts skrev:
planen är att göra en upphöjning till duschdelen (typ lägga en 2x2 över hela bredden på rummet och lägga matta över. Skulle de funka?
nackdelen är att om det blir en läcka utanför vid tex tvättställ eller wc så kan vattnet inte rinna till brunnen
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
T tergo skrev:
nackdelen är att om det blir en läcka utanför vid tex tvättställ eller wc så kan vattnet inte rinna till brunnen
Det är ju en anledning varför det ej är tillåtet längre
 
Tack för svar:)!
 
T tergo skrev:
nackdelen är att om det blir en läcka utanför vid tex tvättställ eller wc så kan vattnet inte rinna till brunnen
Just de... tack för svar!
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
Tröskel runt och bara fall i duschen är ju en väldigt amerikansk lösning, inte godkänt enligt allt vi bör förhålla sig till här i Sverige men funkar ju såklart för det mesta. Jag tror inte heller mattläggaren kommer uppskatta den lösningen ;)
Okej!Tack för svar !:)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.