2 993 läst ·
25 svar
3k läst
25 svar
Golv i badrum utan fall
Sida 1 av 2
Okej! Alla andra funderingar jag haft har ni hjälpt till med hitils så testar denna med!
Gör ett badrum i ett litet attefall så budget som möjligt men vill ändå inte duschkabin.
Plastmatta på golv tänkte jag använda som ytskickt men vill strunta att spackla fall till brunnen.
planen är att göra en upphöjning till duschdelen (typ lägga en 2x2 över hela bredden på rummet och lägga matta över. Skulle de funka?
Inte lyft idén till min mattläggare än. Letar efter bilder för att visa han men svårt att hitta.
Har ni annars nå budget förslag så man slipper 1000 kg flyyspackel..
Gör ett badrum i ett litet attefall så budget som möjligt men vill ändå inte duschkabin.
Plastmatta på golv tänkte jag använda som ytskickt men vill strunta att spackla fall till brunnen.
planen är att göra en upphöjning till duschdelen (typ lägga en 2x2 över hela bredden på rummet och lägga matta över. Skulle de funka?
Inte lyft idén till min mattläggare än. Letar efter bilder för att visa han men svårt att hitta.
Har ni annars nå budget förslag så man slipper 1000 kg flyyspackel..
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Är du i planeringsstadiet eller är bygget påbörjat?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 407 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 407 inlägg
När vi byggde duschrum i en stuga (gammal utbyggd mannskapsbod) sågade vi fall i golvbjälkarna, kortlade där det behövdes och monterade golvspånet med typ samma mönster som en kuvertskärning.
Lite B jämfört med flytspackel men det fungerar.
Lite B jämfört med flytspackel men det fungerar.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Vågar inte säga om det går att göra helt regelmässig men en möjlighet är att bygga undergolvet av spån med fall. Alltså forma bjälklaget så att man får korrekt fall efter skivorna. Sen matta på spånet. Vid golvbrunnen kanske man behöver sänka ned skivan i bjälklaget lokalt och spackla.
Renoverare
· Kalmar
· 3 054 inlägg
Antar att du inte har 40 m² badrum så 1 ton spackel är nog inte nödvändigt nog närmre med 4 säckar om man kan spackla rätt med en gång
Vadå strunta i spackel och varför yrar du om 1000 kg? Beroende hur stort ditt badrum är skulle jag tro att det går 100-200 kg flytspackel.
Dessutom kommer du aldrig att hitta en mattläggare som går med på din knasiga idé.
Dessutom kommer du aldrig att hitta en mattläggare som går med på din knasiga idé.
Tack för tips men lite sent ute där då golvet är spånat men nästa gångRickard. skrev:
Tack för tips!Bernieberg skrev: