Byggahus.se
Tjena, flytspacklade duschrummet/wc förra helgen med finjas 310F

Jag fick till fallet hyggligt, men jag tror inte ytan duger att lägga matta på direkt, dels blev det lite små gropar och dels någon ås

Det här med att tunnflyta som man hört talas om, är det ett okej alternativ i mitt läge?

• Flytspacklat duschrum med värmeslingor och golvbrunn, små gropar och åsar syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyflytspacklat golv i duschrum med små gropar och en ås, väggplattor och avlopp syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Ska du själv lägga mattan?

Annars så handspacklar dom flesta mattläggare jag vet på flytspacklet för att få en bättre yta för precis som du säger så blir inte flytspacklet så fint på ytan. Alltså dom skrapspacklar ytan med typ 1-2mm spackel och sedan slipar dom till det innan mattan läggs, särskilt viktig om det är en mörk blank matta.

Det är en firma som ska lägga mattan så jag kanske ska släppa det här och låta dom ta beslutet hur dom nu vill göra.

När jag som elektriker är hemma hos kunder som "dragit kablarna själv" kan jag bli lite matt och nu har jag gjort lite samma själv :rofl::rofl:

T
J Johan222 skrev:
Det är en firma som ska lägga mattan så jag kanske ska släppa det här och låta dom ta beslutet hur dom nu vill göra.

När jag som elektriker är hemma hos kunder som "dragit kablarna själv" kan jag bli lite matt och nu har jag gjort lite samma själv :rofl::rofl:
Ja, låt dom sköta det annars hade dom ändå "fixat" till din spackling;)

T tank77 skrev:
Ja, låt dom sköta det annars hade dom ändå "fixat" till din spackling;)
Alldeles säkert (y):p

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.