Hej. Försöker få tag i en duschslang som är ca 30cm lång.
Har letat runt en hel del men resultat har uteblivit och misstänker att det inte finns någon lösning för min del. Men jag försöker här ändå.

Finns det ställen där jag kan beställa mått-anpassade slangar eller har någon kunskap om hur jag kan korta ner en befintlig slang?

Mvh Farbror

Sök på anslutningsslangar, de finns i färdig längd 30 cm, men du kanske måste anpassa något i ändar för anslutning till ditt behov.

Slang man ansluter toaletten med, är nog halvtum rörgänga lika som duschslangen.

Protte

Magnus E K
De slangar som är till för fast installation (utsatta för ständigt vattentryck) är ju mycket styvare än den sladdriga man har inne i duschen. Vet tyvärr inte var man får tag i en kort av den senare typen. Köpte själv en "för lång" (längre än den tidigare) när min gick sönder.

Farbror Farbror skrev:
Hej. Försöker få tag i en duschslang som är ca 30cm lång.
Har letat runt en hel del men resultat har uteblivit och misstänker att det inte finns någon lösning för min del. Men jag försöker här ändå.

Finns det ställen där jag kan beställa mått-anpassade slangar eller har någon kunskap om hur jag kan korta ner en befintlig slang?

Mvh Farbror
Den här borde väl duga?
https://www.vvsobadrum.se/reservdelar/mora-duschslang-05m
Kromad duschslang och handhållen duschstång på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller måste den vara exakt 30 cm?

K Kurtivan skrev:
Sök på anslutningsslangar, de finns i färdig längd 30 cm, men du kanske måste anpassa något i ändar för anslutning till ditt behov.
tål dessa att vara i duschen, eller tar de skada av vatten utanpå?

Peter2400 Peter2400 skrev:
Den här borde väl duga?
[länk]
[bild]
Eller måste den vara exakt 30 cm?
Gärna 20-30 cm, tyvärr!

hscn hscn skrev:
Blir nog svårt att hitta i Sverige men finns att beställa på amazon.de
[länk]
Tack för tipset!

Kanske dags att någon lägger in ett bra tips på att korta en slang genom att lossa allt i ena sidan. Detta är ju fullt möjligt men, bra tips kanske behövs. (Värma slangen för att få ut tätningen och metallhylsan. För att sen sätta tillbaks dessa i den kortade slangen.
Borde inte vara en raketforskningarna, eller?)

• Gilla
gaia
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.