Kan man laga detta själv på nått sätt? Det är den svarta ringen som inte är helt 100 tät. Jag rengjorde rören från skit och fick skruva på röret med den svarta ringen för att få loss ”kröken” så att säga.
Den går o flytta/rucka på men får inte till det så den blir 100% tät. Vi har dubbelhandfat o den andra var det bara att flytta lite på så blev den tät.
Den går o flytta/rucka på men får inte till det så den blir 100% tät. Vi har dubbelhandfat o den andra var det bara att flytta lite på så blev den tät.
Oj, jag vet inte - jag är värdelös på sånt står det någonstans på det måntro?O olotor skrev:
Den där koppen fick jag btw inte av.. själva koppbotten satt fast och gick inte att dra loss lr skruva loss det heller ovanför. Lite dåligt ur rengöringssynpunkt. Dock gick det att dra ut/in röret om man ville ha det högre/lägre.
Nä den är inte centrerad där för då läckte det ännu mer. Jag kollade i vasken - vilket verktyg drar jag åt med? Externt verktyg lr sitter det på avloppet nånstans?Krilleman skrev:
Om du kollar noga på bilden ser du dessutom nått som ser ut som skumgummi, den ringen har lossnat/gått sönder så funderar på om det går o ta loss o ersätta? Svårt o få loss skiten precis dör vattnet rinner ner.
Femkrona eller morakniv är två andra alternativ som brukar fungera att operera den stora skruven med.
"Skumgummit" ska täta ovantill när man använder ploppen för att fylla på vatten. Har man inget skumgummi rinner det sakta undan, trots att ploppen tätar...
"Skumgummit" ska täta ovantill när man använder ploppen för att fylla på vatten. Har man inget skumgummi rinner det sakta undan, trots att ploppen tätar...
Produkter som diskuteras: "morakniv"
Allroundkniv Companion svart Morakniv
Allroundkniv med ergonomiskt skaft
139 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden