Hej! Jag skulle behöva lite hjälp från någon kunnig som kan svara på hur jag ska täta detta rör? Den bostik-liknande massan har torkat och börjat trilla av så det börjar läcka vatten när jag spolar i tvättstället…
Formulera gärna vad du menar med nya grejer (jag är väldigt okunnig). Skulle det kanske behövas ta hit en rörmokare för detta?
Tacksam för svar.
Tacksam för svar.
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 508 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 508 inlägg
Du har ju en lila gummibussning från Faluplast på bilden, insmetad i massor med avloppskit (unigum).
Men den stora frågan är ju vad det är för typ av muff som ditt vita plaströr går ner i?
Det avgör ju vilken gummibussning som är korrekt.
Ta bort allt avloppskit som är torrt och fota igen. Det är själva röret från golvet som är intressant!
Vilket material är det?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men den stora frågan är ju vad det är för typ av muff som ditt vita plaströr går ner i?
Det avgör ju vilken gummibussning som är korrekt.
Ta bort allt avloppskit som är torrt och fota igen. Det är själva röret från golvet som är intressant!
Vilket material är det?
Tusen tack för alla era svar, de har varit guld värda! Iom att jag inte är så värst händig beslutade jag mig för att kontakta en rörmokare som ska komma och kolla på det.
Tack ännu en gång!
Tack ännu en gång!
Annars hade det varit lätt att fixa själv, all vit gucka ska bort och den lila muffen ska stickas ner i det orangea röret och sedan det vita ska stickas ner i den lila muffen men jag misstänker att det vita röret är för kort.
Klicka här för att svara