J
badkar eller duschkabin? Vad spelar nog mindre roll, viktiga är väl att du kan duscha utan att spruta på väggarna... Nog borde det gå att hitta nåt på blocket för "inga pengar alls". Blandare och duschslang kan du nog hitta på jula eller biltema, billigaste modell utan termostat.

• Gilla
UffePlåtis
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Duscha i trädgården med utedusch ansluten till trädgårdsslangen?
Själv skickade jag efter ett enkelt och billigt duschtält, användes flitigt i våras och höstas. Lätt och poppa upp och lätt att knycka ihop.
Lär av camping och husvagnsfolk, får bra idéer där.

• Gilla
L.I och 3 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Tvättlappar funkar hyfsat, men duscha är skönt ibland.

I dagens Sverige så har jag en bekant som är 93 år. Han har inte fått duscha på 3 år eftersom han är för stel för badkaret som finns i lägenheten och har trots åldern fortfarande nekats särskilt boende. Transport till annat ställe för dusch är tydligen också uteslutet. Så det är enbart tvättlapp som gäller. Skattepengarna behövs tydligen till annat.
Varför rev du inte ut badkaret själv?

MultiMan
joooo japppp joooo japppp skrev:
Varför rev du inte ut badkaret själv?
Hyreslägenhet och 100 mil bort, men du kan få adressen eftersom du verkar vara sugen. Han lever fortfarande.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Biltema har en bra uppladdningsbar duschslang (sök på campingdusch). Jag har haft med vatten i dunk, värmt upp i vattenkokaren, blandat i en hink och duschat ute på gräsmattan. Funkar kanonbra som tillfällig lösning. Även under vinter.

S Smålandsgård skrev:
Biltema har en bra uppladdningsbar duschslang (sök på campingdusch). Jag har haft med vatten i dunk, värmt upp i vattenkokaren, blandat i en hink och duschat ute på gräsmattan. Funkar kanonbra som tillfällig lösning. Även under vinter.
Och blåser det finns det duschtält, pop up, billigt och smidigt....

MultiMan MultiMan skrev:
Hyreslägenhet och 100 mil bort, men du kan få adressen eftersom du verkar vara sugen. Han lever fortfarande.
Ring en hantverkare på plats om det är viktigt för dig. Kan monteras tillbaka igen. Är kanske inte så viktigt ändå? Eller vill du bara gnälla?

• Arg
TRJBerg
  • Laddar…
Det enkla alternativet är att tvätta sig i balja. Efter lite övning för att hitta rätta tekniken så funkar det riktigt bra. Största fyrkantiga murarbaljan är bra och litermått/plastkanna att hälla vatten på ställen där du inte når att ösa med händerna (ryggen). Kom bara ihåg att hålla mängden tvål på ett minimum för att inte ha så mycket att skölja bort.

Rödeorm Rödeorm skrev:
Hej!

Jag söker efter en billig och lätt att installera tillfällig duschlösning för de här rören (se bild). Jag bor inte permanent i fastigheten, som är en arvfastighet, och besöker den då och då för att ta hand om en del saker.

Jag har ingen erfarenhet av det här, så ha lite tålamod med mig.

Tidigare fanns det en duschkabin, men den är nu borta. Det finns en fuktskada på platsen, som måste åtgärdas i framtiden, eftersom det saknas ventilation. Jag har en fuktavfuktare (Woody) som kan sättas på efter att jag har duschat, för att åtminstone göra något.

Alternativt kan man kanske köpa en slang och duscha i en balja någon annanstans i fastigheten te x där de finns betonggolv och brunn för tvättmaskin?

Tack för hjälpen!
Absolut snabbaste lösningen är att använda en skopa och hälla vatten över dig. Så duschar man i många länder.

• Gilla
Rödeorm
  • Laddar…
G
Kapa av "taket" IBC tank om du kan få in en sådan då har du en fin balja att bada i ;).
På med ballofixer och bocka lite rör så du kan fylla tanken.

Tror jag betalade 3000 för min dushkabin ny på bauhaus då får man allt man behöver förutom två slangar..

• Gilla
Rödeorm
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.