F
Filip09: [citat] Hur kopplas det ihop med övrigt avlopp?
9 svar · 12,3k läst
K
Karl-E: Fick samma idé idag då de höjt tömningsavgiften till 1900kr nu och minst var 7e vecka. Hur blev det för er?
6 svar · 9,1k läst
mikethebik
mikethebik: Fick göra en visit till min lokala hovleverantör när det gäller vvs och införskaffa ROT-kopplingar för att ersätta de gamla skräpventilerna som satt under tvättstället. Hämtade dem i måndags, fick fakturan idag och priset var markant lägre än jag kan hitta på nätet. [bild] [bild] Monterat med lin och Locherpasta, vattentryck på och väntade ett dygn innan jag täckte igen för
1 svar · 2,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det är väl inte direkt ovanligt att spola även de vertikala stammarna eftersom det bildas beläggning på dem med tiden. [citat] Det bör du ju får reda på av de som har beställt jobbet, dvs. hyresvärden, styrelsen eller förvaltaren. Men normalt spolar de både i kök och badrum om de inte delar anslutningen till stammen.
3 svar · 1,6k läst
S
Småbrukaren: Kolla med Byggfabriken. Vi har köpt deras bröstlist Albert.
1 svar · 1,6k läst
·
T
tank77: Annars hade det varit lätt att fixa själv, all vit gucka ska bort och den lila muffen ska stickas ner i det orangea röret och sedan det vita ska stickas ner i den lila muffen men jag misstänker att det vita röret är för kort.
6 svar · 2,5k läst
·
gryden
gryden: [citat] Oj, det fanns inte ens i min sinnesvärld att göra det jobbet, då blir det ett ordentligt projekt :) Lycka till.
31 svar · 15,6k läst
·
MathiasS
MathiasS: Är det webers fog? Tycker jag känner igen provbiten. Gick själv på samma mina nyligen. "Marble" är den som kallas ljusgrå men "Concrete" är den som faktiskt blir ljusgrå när man lägger den mellan gråa plattor. Lägger man den mellan vita plattor så ser den dock ljusgrå ut....så det är inte så lätt. Dock verkar ni ha ett lite annat problem kanske. Provbiten verkar avvika från
3 svar · 1,3k läst
·
A
Apol: [citat] Fick en ny offert på ca 30k mindre när jag plockat bort spottar, infrästa rör i väggen och golvvärme. Har uppstartsmöte imorgon sen tar det en vecka eller två innan de sätter igång. De har ju GVK vilket känns tryggare och jag ska montera dit toa, vask och dusch med professionell hjälp för mindre pengar. Så jag är väldigt nöjd. Sen får vi väl se hur det faktiska jobbet
13 svar · 3,5k läst
M
MacJa: [citat] Det låter som en bra plan! Tack! Jag ska kolla med föreningen!
4 svar · 1,6k läst
·
H
Husköpare: Den här är nog närmre 20 år så det är nog ingen idé QUOTE="Blodsoppen, post: 5116022, member: 101774"]Eller reklamera om du har kvitto kvar. Var nyligen på Ikea och fick pengarna tillbaka på en två år gammal blandare. Vet inte vad som hände men plötsligt började det komma vatten trots den var stängd. Och inget droppande utan ordentligt flöde.[/QUOTE]
3 svar · 1,4k läst
S
Sami Al: [citat] Bra kommentar, Klokt sagt
16 svar · 7,6k läst
R
Rickard.lj: Skruvade gles 28x70 på panelen sen gips då vi fällde in spotar i badrummet , körde jotun lady våtrumsfärg för taket, känns bättre i längden en vanlig takfärg
2 svar · 835 läst
BirgitS
BirgitS: Absolut. Om du kontaktar tillverkaren så kanske de kan uppdatera instruktionen i nästa version.
3 svar · 740 läst
P
PappasHammare: [citat] Jag har sett detta på två olika hotell.. Ett är helt nybyggt och då kan jag tänka mig att det varit så men ett annat är ett ombyggt gammalt bostadshus där till och med kakelugnar står kvar i vissa rum. Icke fungerande dock. Men där måste man ha gjort på annat sätt. Just att få folien att fästa är en gåta. En 90 grader är väl ok men två med bara millimeter emellan är
10 svar · 1,6k läst
·
C
Chimmi: Hej! Någon som vet om det är möjligt att applicera microcement på ett tvättställ och behandla ytan med lämplig lack eller liknande för att få det rejält vatten- och smutståligt? Vill alltså få ett vanligt vitt tvättställ att se ut ungefär som om det var gjutet i betong.
0 svar · 1,4k läst
Rickard.
Rickard.: Ska tänka på dig imorgon och se om jag kan komma med något. Ur minnet så tror jag även swea är lite on/off men det är inte riktigt så att jag funderar på sånt här i vardagen ;)
4 svar · 1,0k läst
·
L
Lilllen: [citat] Ja, det är en bra fråga. Hur många år överlever plaströr? Själv har jag mestadels utanpåliggande kopparrör. Mycket av rören är från 40-talet. Några är nertagna, men inte för att de läckt. De nedtagna jag tittat på ser inte ut att ha skadats alls under denna tid. Gissningsvis håller de därför bra mycket längre än de redan suttit uppe. Det är väl här jag har svårt
18 svar · 4,2k läst
·
N
NilsBirger: Jag vet faktiskt inte men det låter ju rimligt nu när du säger det. Hursom så kan jag heller inte hitta att LK har en vinkelkoppling (som man kan förankra i lecavägg) anpassad för deras egna pex och utlopp G 3/4, dvs AX16 x G20.... Är det någon som har tips om annan leverantör som funkar till LK´s pex?
4 svar · 1,4k läst
·
P
Pinkpurple: [citat] Kanske inte intressant för dig nu, men kanske ngn annan. Har fått pris nu för 575 kr/löpmeter för gerade hörn.
22 svar · 30,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Kan du få någon förklaring till det? [citat] Läs lite trådar om liknande frågor i Juridik-forumet, styrelsen får inte neka bara för att de känner för det utan det är restriktivt. Däremot kan de kräva underlag från experter på att det du vill göra inte påverkar fastigheten negativt. [citat] Även vanliga golvbrunnar finns som grundare modeller nu för tiden. Ta upp med
3 svar · 1,9k läst
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Golvbrunnen är väl besiktningsmännens sista halmstrå, enda stället man möjligen kan se tätskiktet. Så nu börjar det bli ett problem att de inte kan se det ens där p g a välapplicerat fix? Kanske dags att dra ned på alla resurser som helt i onödan läggs på dessa besiktningsmän som bara skapar oro och konflikter. Handelsresande i rädsla och oro.
8 svar · 3,1k läst
·
Coolman
Coolman: Trodde du släppt detta pga fixar gubben sa bara estetiskt. Måla om taket. Tar 30 min. Lägg den tid på tak än på BH som diskuterar om tak ska ha zon 1 klassning.
18 svar · 4,2k läst
·
G
Greger_08: Kapa av "taket" IBC tank om du kan få in en sådan då har du en fin balja att bada i ;). På med ballofixer och bocka lite rör så du kan fylla tanken. Tror jag betalade 3000 för min dushkabin ny på bauhaus då får man allt man behöver förutom två slangar..
24 svar · 7,5k läst
·
ricebridge
ricebridge: [citat] Inte ett dugg, bara vanligt fästbruk.
5 svar · 1,5k läst
Rickard.
Rickard.: [citat] Jag tolkar det inte så, enbart i toaletter (utan dusch/bad) är det godkänt. Nu kan man såklart göra avsteg om man måste men det är inget man siktar på att göra direkt.
3 svar · 1,2k läst
C
Capainoats: Min brunn ser previs ut sådär Samma ålder också. Har börjat läcka in vatten så blev en vattenskada light.
3 svar · 917 läst
·
B
Anonymiserad 217177: [citat] Sant. Man måste skruva i ett par skruvar och hålla koll på vattenpasset också. ;-) (Seriöst) så skulle jag vilja se den snickaren som skulle få till det smala utrymmet så att det både blir bättre och snyggare än om man byter till bättre skåp. Så jag tycker som bekant att du gör rätt i att gå vidare med att byta.
57 svar · 7,1k läst
·
T
Talskog: Det här problemet fick jag i min förra lägenhet byggd 82, det var gjutjärnsbrunn och den hade utvecklat ett litet läckage i botten. Så den tömdes på några dagar.
14 svar · 3,9k läst
T
tergo: Inloppsventil Gustavsberg universal till spolcistern utan innertank| | Bolindo.se eller Fluidmaster - Världens mest sålda flottörventil | 7899987 | VVSochBAD.se
1 svar · 1,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.