Hej!
Oerfaren nyhusägare här. Toalettstolen står och rinner, och till skillnad från andra gånger när kläppen bara hamnat lite snett efter en spolning så ser det nu för mig ut som att något är trasigt.

Jag vet inte vad vår toa är av för märke - importerat franskt porslin - så det är inte helt lätt i reservdelsdjungeln. Det skulle hjälpa om jag visste vad det hette som gått sönder. Det ska väl ändå inte spruta såhär när vatten fylls på?

Tacksam för hjälp.

surris
Det är nog lättare med någon bild, kanske film.
Men kan vara flera olika saker. Flottör har fastnat eller är trasig, inloppsventilen läcker, bottenventilen läcker. Kan ha fastnat nån skit nånstans så det kanske räcker att ta isär och göra rent.

surris surris skrev:
Det är nog lättare med någon bild, kanske film.
Men kan vara flera olika saker. Flottör har fastnat eller är trasig, inloppsventilen läcker, bottenventilen läcker. Kan ha fastnat nån skit nånstans så det kanske räcker att ta isär och göra rent.
Filmen kom inte med - men nu så!

*
Inget att laga. Byt ut det gamla WC mot nytt, t ex IFÖ utan vulst (rimfri) för enkel rengöring. Kolla först att avloppsrörets muff får plats i WC eller välj annan typ av WC. Fäst/täta nya wc mot golvet med transparent fog, ej vit som smuts syns på.
*

Vadå inget att laga. Är väl bara att ta reda på vad det är för toalett. Kanske en Geberit, en ny flottöventil kostar ca 700kr att jämföra med en nu för ca 4000kr

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.