Hej alla Byggahusare!
Jag har nyligen köpt en ny lägenhet som jag flyttat in i. Fantastiskt roligt och trivs mycket bra!
Jag ser nu över både elen och vattendragningar i lägenheten för att säkerställa att allt ser korrekt ut inför vardaglig användning.
Vid nedmonterade lådor i kommoden möttes jag av vattenrör (varm-/kallvatten) som går in i väggen (inget konstigt med det) men det saknas fog/tätning kring väggöppningen där rören går in, se nedan bilder.
- Är detta fackmannamässigt utfört?
- Behöver öppningen fuktskyddas mer än vad det gör i nuläget? Något jag i så fall kan göra själv eller bör jag kontakta en rörmokare eller dylikt?
För info ligger kommoden ca 2m från duschen.
Tacksam för svar!
Hälsningar en enkel bygg-lekman med ny lägenhet
Jag har nyligen köpt en ny lägenhet som jag flyttat in i. Fantastiskt roligt och trivs mycket bra!
Jag ser nu över både elen och vattendragningar i lägenheten för att säkerställa att allt ser korrekt ut inför vardaglig användning.
Vid nedmonterade lådor i kommoden möttes jag av vattenrör (varm-/kallvatten) som går in i väggen (inget konstigt med det) men det saknas fog/tätning kring väggöppningen där rören går in, se nedan bilder.
- Är detta fackmannamässigt utfört?
- Behöver öppningen fuktskyddas mer än vad det gör i nuläget? Något jag i så fall kan göra själv eller bör jag kontakta en rörmokare eller dylikt?
För info ligger kommoden ca 2m från duschen.
Tacksam för svar!
Hälsningar en enkel bygg-lekman med ny lägenhet
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Handlar oftast om snåla kunder där ingenting får kosta pengar och då sätter inte rörläggarna väggbrickor utan i bästa fall bara billiga täckbrickor i plast runt rören eller ingenting som i detta fallet.Christer G.V. skrev:
Oavsett inget fel i detta.
Klicka här för att svara