Jag har ett par gamla (90 talet) badrumsskåp med plasthandtag där skåpen ser okej ut, men där handtagen börjar bli slitna.
Jag tänkte byta ut dem och tänkte att det är lätt fixat. Men ack nej..
Men jag har testat flera olika varuhus (Bauhaus, Hornbach och byggmax tror jag det var) och jag hittar inga med liknande stil eller något som ser okej ut.
Så känns som en "dum" fråga att ställa men:
Vart vänder man sig för att hitta bra utbud på handtag till badrumsskåp?
Verkar vara ca 65 mm från hål till hål på handtaget.
Men jag har testat flera olika varuhus (Bauhaus, Hornbach och byggmax tror jag det var) och jag hittar inga med liknande stil eller något som ser okej ut.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Kan något sånt här duga?
https://www.skanebeslag.se/produkte...handtag/nylonhandtag/handtag-o10-cc-64-mm-vit
Annars är det väl inte helt fel med en liten modernisering genom att välja ett modernare handtag?
https://www.skanebeslag.se/produkte...handtag/nylonhandtag/handtag-o10-cc-64-mm-vit
Annars är det väl inte helt fel med en liten modernisering genom att välja ett modernare handtag?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Hittade du något handtag du gillade?D duden skrev:Jag har ett par gamla (90 talet) badrumsskåp med plasthandtag där skåpen ser okej ut, men där handtagen börjar bli slitna.
Näe bara vanligt vitt,. i trä eller plast. något annat kanske kan funka med. metall eller trä i rätt färg. men verkar helt omöjligt att hitta med rätt mått.. (65 mm från hål till hål på handtaget.).BirgitS skrev:
efterso handtagen börjar gå sönder så vill jag typ bara byta ut till något som ser ut att passa med stilen på skåpet.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Är du helt säker på att det inte är 64 mm mellan centrum av hålen eller kan du göra ena hålet lite större så att 64 mm-handtag passar?D duden skrev:
Det var ett sånt som det länkades till i inlägg 2 och några olika i inlägg 4.
Nej, det är jag inte. Mätte säkert fel. Är nog 64mm som du säger om det är en standard.BirgitS skrev:
Den länken så verkar man inte kunna trycka på "köp" eller "lägg i varukorg".
Redigerat:
4 stycken. När jag funderat mer så tror jag att vita hade varit det bästa (men å andra sidan så finns det ju inte så mycket att välja på vad jag kan se så man får ju ta vad som finns).Orientexpressen skrev:
Typ sådana här eller liknande men med 64mm centrum till centrum.
https://www.specialbeslag.se/produkt/handtag-87-c-c-vitt-tra/
Klicka här för att svara