Hejsan,

Förvarning: total novis här.

Om man ska rensa vattenlåset på bilden, törs man lossa det från det gråa röret som kommer ut ur väggen? Har aldrig stött på ett lås som är monterat direkt i ledningen förr.

Tack på förhand.

Röranslutning med avloppsrör i förgrunden, vita kakelväggar, metallbeslag och belysningsskugga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det borde inte vara några problem. Jag gissar att det blåa är en gummipackning som tätar mellan vattenlåset och avloppsröret som går in i väggen. Testa att vrida vattenlåset fram och tillbaka samtidigt som du drar ut det.

Dheri Dheri skrev:
Det borde inte vara några problem. Jag gissar att det blåa är en gummipackning som tätar mellan vattenlåset och avloppsröret som går in i väggen. Testa att vrida vattenlåset fram och tillbaka samtidigt som du drar ut det.
Tack för svar. Det sitter så hårt att det inte rör sig när man vrider. Däremot rör sig det grå röret så jag är rädd att ha sönder det.

Förutom rädsla att förstöra det grå avloppsröret är jag också rädd att det sprutar ut en massa vatten eller att jag inte får tillbaka vattenlåset efteråt.

Brukar man montera på detta sätt? Jag har aldrig sett det förr (vilket iofs inte säger särskilt mycket).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.