ådal
ådal: Hittade samma fråga hos FMM kundforum om samma blandare, [citat] https://kundforum.fmmattsson.se/org/fmmattsson/d/duschblandare-andrar-varme/
6 svar · 1,9k läst
·
A
Alexanderssons: Såg att det blev fel länk i duschhörnet skall vara 90x90 och ej 70x90 Duschhörn Svedbergs Skoga Halvrund 900x900 mm, Profil: Blank aluminium, Frostat glas med Knopp- 60601499 (golvpoolen.se)
18 svar · 4,7k läst
·
D
Dublin: [citat] Tänker du på min lösning? Näe gäststugan är uthyrd så jag springer inte där så ofta. Men det är ju väldigt simpelt, från kabinen måste det vara fall på avloppsröret så vattnet rinner bort. Kan du få in ett t-rör precis i golvnivå under handfatet så har du ju en lägsta punkt där att förhålla dig till. Se till att skaffa en duschkabin med vattenlås i brunnen (många
5 svar · 1,7k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] https://www.sakervatten.se/branschregler/online/3/3
1 svar · 992 läst
nino
nino: Det är väl troligen även en kostnad för att slänga stolarna om man åker dit med dom som företagare
6 svar · 1,9k läst
G
Gabbe1: Fuktskador ska ni inte behöva oroa er för i en nyproduktion. Kravet på fuktspärr är detsamma oavsett om det ska vara badkar eller dusch i badrummet.
3 svar · 676 läst
L
L A Axelsson: [citat] Grannen återuppstod och stängde av vattnet.
13 svar · 5,0k läst
·
B
Biggi89: [citat] En fråga nu flera år senare. Vi ska precis börja limma upp dessa. Hur gjorde ni för o inte få att skarvar mellan längderna syns?
8 svar · 13,1k läst
·
Misse
Misse: Jag har hittat en bild på ett alldeles fantastiskt golv men det verkar vara lagt utan fog. Jag har fått veta att plattorna då behöver sågas med vattenskärningsteknik (vad det nu innebär) men kan det fungerar i ett badrum? Bilden jag sett är från en hall.
0 svar · 1,5k läst
yonna
yonna: Inget krav på tillgänglighetsanpassning i befintligt hus. Kravet gäller endast nybygge resp större ombyggnad. Jag minns inte måtten på toan i mitt förra hus från 20-talet men man hade lyckats få in toan i en fd garderob. Toan stod snett och handfatet var pyttelitet. Funkade ypperligt. TS' mått tycks bättre!
3 svar · 4,2k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Liksom FM Mattsson, Mora, Hans Grohe och Oras.
4 svar · 1,7k läst
Krilleman
Krilleman: [citat] Precis, du lägger golvspånet och låter ett rakt 110mm rör sticka upp ovan golvspån/flytspackel. Kapa 110mm röret i höjd med golvet, tryck i denna WC-anslutning och på med tätskiktet. Men jag skulle starkt avråda från detta. [citat] Det bästa alternativet i ditt läge då det är billigast att göra om nu med golvet öppet. Fast jag skulle tveka på att ta tillbaka samma röris
26 svar · 7,6k läst
·
C
cazet: https://catalogue.prevex.com/product/show/1502402
1 svar · 5,3k läst
·
Marcus0321
Marcus0321: [citat] presis så misstänker jag att det är med. Plattorna är ojämna med vilje och då förstärker släpljuset det.
25 svar · 9,3k läst
·
H
HEM2121: [citat] Kontrollera med Säker vatten, BKR, ditt försäkringsbolag vad de godkänner. Du får säkert göra som du själv vill men blir det skador så får du stå för allt själv. Skall du anlita ett företag som gör badrummet kommer de att skriva en friskrivningsklausul om det inte görs enl. gällande Branschregler.
12 svar · 9,3k läst
C
Carolina Sabell: tack för alla svar fogen är inte trasig eller liknande så då låter jag det vara som det är ☺️ [citat]
10 svar · 10,2k läst
useless
useless: Varför lägger du inte in bilderna som bilder istället för pdf'er så man kan se vad dom föreställer?
4 svar · 1,6k läst
P
paralun: Här har du en bild på armaturpaketet, T-498 borde det vara. https://rorfokus.se/produkt/reservdelar-till-ifo-cera/ Borde väl gå att pussla ihop, annars köpa ett nytt.
1 svar · 2,3k läst
·
M
Massito: Har nog hittat svar på min egen fråga, det är en toalett med S-lås jag ska ha...
1 svar · 2,1k läst
·
O
OdugligMenErfaren: [citat] skitspännande ju, hur gick det? :crysmile:
15 svar · 2,7k läst
·
A
atomlab: Teoretisk så är det ju fukt i sig om man precis spacklat och primer är en vidhäftare som blir vattentät. Men skulle inte i mina allsing där tänka mig att det är så tätt att det skulle bli ett problem. Jag har då aldrig sett någon som spacklar vänta mellan man grundar och att man sedan flyter färdigt. Och det håller ju fint. I värsta fall så får fukten gå nedåt.
1 svar · 1,9k läst
Minnie Mesola
Minnie Mesola: Det var mest en retorisk fråga, för hantverkare klampar då och då in på oplöjda åkrar i form av rörläggare som borrar igenom bärande balkar, flyttar på elkablar som är ivägen ... Snickare som lägger tak och agerar plåtslagare. Osv. Minnie
14 svar · 1,7k läst
I
InsidersUnited: Gissar en gång till att på den ventilen som läcker ska det sitta en slang som går upp till ett fast munstycke monterad på väggen inne i kabinen.
5 svar · 747 läst
·
A
andhak2802: Tar lite tid men väntar på VVS-firma som kan kolla om det är enkelt att ta bort några gamla värmerör som går i golvet. Tror inte de används men lika bra att dubbelkolla. En fråga, står inför valet att lägga 100mm eps s100 eller eps cement 100mm och sedan golvvärme/flytspackel på det. Vad tror ni blir bäst? Ska jag sätta väggreglar/konstruktionsplyfa/gips innan eller efter golvet
7 svar · 3,6k läst
·
mrsnhp
mrsnhp: [citat] Vi köpte Svedbergs och Macro, och deras leveranstider är rätt slumpmässiga överlag. Kakeldax som vi pratade med först hotade med mååånga veckor på den kommod vi ville ha eftersom den inte fanns i lager hos Svedbergs, så bygghemma måste ha känt till något hemligt lager. Tur att vi har ett garage där vi kunde förvara en lastpall med badrumsinredning i några veckor.
21 svar · 3,4k läst
H
hilag: Tusen tack alla för era svar! Har landat i att det måste vara ovansida av gummiduken som är synlig och att det inte verkar vara något som är felaktigt i konstruktionen.
18 svar · 14,9k läst
·
D
Dublin: Det borde väl gå att hitta en bredare "tröskel" än den som han satte dit när han la laminatgolvet? Det är väl egentligen inte en tröskel utan en list (ek?) som varken matchar det nya golvet eller badrumsgolvet speciellt bra.
3 svar · 1,7k läst
·
J
jawen: [citat] Tycker jag med, så det här blir det sista inlägget (y) Precis som branschreglerna som du hänvisar till säger: Bjälklagsförstärkningen sker med att både limma & skruva en formstabil skiva, golvspån 22 mm i klass P5. Och det är INTE flytspacklet som förstärker själva bjälklaget, utan det är den både limmade & skruvade 22 mm golvspånskivan. Detta förhindrar nerböjning av
17 svar · 9,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.