Nagaszaki
Nagaszaki: Har du även tagit papper och lagt inne i skålen mot cisternen? För blir den blöt så rinner det igenom och då fylls skålen, det rinner över.
1 svar · 971 läst
T
TheGame: Vinkel till vänster. I bänkskåpet i mitten och vöggbeslag till höger Tex https://www.elgiganten.se/product/epoq-kok-tvattstuga/produkter-till-kok-och-tvattstuga/reservdelar-rengoring-till-kok/reservdelar-till-kok/epoq-vaggbeslag-for-bankskiva-vit/E21020441000
3 svar · 4,7k läst
·
namnbyte
namnbyte: [citat] Är det pipor uppe hade jag pluggat dom där, sen täckplatta eller tegelstenar och bruk nere vid. Vi hade inte pipor utan något liknande gälar på sidan av skorstenen, de fick vara, sen täckplattor nere eller bara skruvat in tallrikarna där sådana fanns. Märk väl att vi inte jobbar med ventilation, men det är vad som funkat bra i vårt hus med våra förutsättningar
3 svar · 1,2k läst
ådal
ådal: Det ska gå fint. Den har en teleskopsfunktion så du kan höja och sänka den till den höjden du vill ha. Det är bara ett par o-ringar som håller tätt mellan den yttre och inre stången och så det spelar ingen roll vilken höjd eller vinkel du sätter takduschen på. Sen är det nog inte meningen att ska rotera den fram och tillbaka efter den är monterad utan att lossa på fästet som
2 svar · 1,3k läst
·
H
HEM2121: [citat] Gör det inte svårare än det är! Tejpa noga bara runt om, tejpningen tar längre tid än själva spacklingen.
22 svar · 3,2k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Flytspackel är inget ytskikt, det är inte speciellt tåligt tyvärr
1 svar · 1,6k läst
LimeH
LimeH: [citat] Stort tack för svar!
2 svar · 4,0k läst
E
Erik Fröberg: [citat] Hej! Är det så att det behövs nya kablar för att de är av? Ställ kravet på nissarna! Efter att du fått kostnadsförslag av elektriker Om du klarar att dra kabel hela vägen så kan du suga in snöre med dammsugare där kabeln gått av! Sedan samma sak i den dosa där strömmen kommer ifrån. Knyt ihop säcken! Kanske svårare än så - kalla på elektriker!
20 svar · 9,6k läst
·
K
Kvantfysik: Det är väl i princip omöjligt att genom okulär besiktning avgöra om asbest finns/har funnits. Jag skickade prover på golv och vägg innan jag skulle börja riva för säkerhets skull och visst fanns där asbest i lim eller golvplattor.
6 svar · 2,5k läst
·
A
avdpos: För tre år sedan kostade bara enkla alternativet av badrumsmatta minst 25000 för ett 2-3 ggr så stort badrum. Så jag skulle baserat på det tyvärr "inte billigt, men inte orimligt" om dina priser.
2 svar · 2,1k läst
mexitegel
mexitegel: Skippa vinkeljärnen - deras stadgande funktion bygger på att skruvarna fäster bra i stommen vilket de inte gör. Den är inte direkt solitt trä i ett IKEA-skåp för att uttrycka sig milt..... Sätt istället en list på högkant i tex.plywood inuti skåpet, lika bred som insidan skåp och minst lika hög som monteringsvinklarna. Skruva sedan vinklarna utanpå denna. På så vis fördelas
7 svar · 1,6k läst
·
H
Hajden: Hej, Går det att fixa den här brunnen? Vattnet ligger kvar i mitten, de är väl för dåligt fall och det rinner bra bara på sidorna. Syns ganska bra på bilden, alltså att i mitten har det liksom sviktat sig och är en för hög kant mot brunnens mitt. Mvh Daniel
0 svar · 473 läst
·
R
Rennie: [citat] Tack!
4 svar · 752 läst
·
R
A
AG A: Enligt mig är det vita tätskiktet. Det ser ut som det brukar göra. Med fix, tätskiktslim, silikon samt lite annat kladd. Inget som tyder på några skador, men inte heller något som går att säga annat om heller.
5 svar · 1,9k läst
·
Julius Bohem
Julius Bohem: Är det inte så att dämparna som sitter i fästet till porslinet tar hand om en del var? Så är det på Sign och Spiramodellerna. Ringen på vänster och locket på höger eller viseversa om står framför eller sitter på. Dämparna kan man köpa separat från resten (men i par) och är lätta och byta ut.
1 svar · 1,6k läst
Störstmjölken
Störstmjölken: [citat] Det kan du ju göra om det inte går att komma åt att skruva i syllen [citat] Absolut! Har du bara 5-10mm mellanrum ner till betongen och fortfarande kan skruva skivan i syllen är det lugnt, men annars absolut, bara kottla i och skruva högre upp
3 svar · 983 läst
·
P
Perplexus: Vector har så rätt, fick snabbt svar från Tapwell via mail "Ja vi kan ordna en ny flödesinsats till dig, återkom med mobilnummer och leveransadress bara (ZVIT501)" fick även med vettiga instruktioner för byte. Nu är ju bara min fundering om jag borde köpa ett gäng i reserv också, för när garantin inte gäller längre och de inte tillverkas längre. Om de kommer fortsätta ge upp så
5 svar · 1,6k läst
·
Störstmjölken
Störstmjölken: Se hur långt den går ner i den kopplingen du tänkt använda och se om Klämringen hamnar ovanför skadan eller på den, är klämringen helt förbi är det ju antagligen lugnt.
2 svar · 1,3k läst
·
ClasseClas
ClasseClas: Annars brukar tipset vara att använda tandtråd men jag tror inte att funkar speciellt bra i det här fallet.
5 svar · 2,2k läst
·
MathiasS
MathiasS: Om det i detta fall är mögel är ju mer ventilation rätt medicin.
5 svar · 1,9k läst
·
M
mojjen: [citat] Här är det ju mycket en fråga om tycke och smak. Om man ändå skall ge ett råd, så är det ju klart snyggast ju smalare man kan ha. Sen är det till sist en fråga om hur mycket värme ni behöver.
14 svar · 4,7k läst
·
T
tergo: eller fråga https://www.gustavsberg.com/se/supportforum-kundservice
2 svar · 976 läst
·
Jakopp
Jakopp: Vad beror glipan på? Kan du trycka upp listen tillfälligt med handen?
5 svar · 1,3k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Ja, fuktskydd på hela golvet med 5cm uppvik mot väggarna samt uppvik mot tröskel. Har man vägghängd inbyggnadtoalett så är det mycket riktigt som BirgitS skriver att man ska fuktskydda bakom denna fixturen också. Inga andra rör än avlopp upp ur golv och detta kräver manschett.
4 svar · 1,4k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] P.g.a att den ser ganska grund ut och där inte är några "spår" för vattenlås heller så är jag med ganska säker på att det bara är en spygatt som förflyttar vattnet till en riktig brunn med vattenlås.
12 svar · 2,3k läst
·
J
jperjus: [citat] Hej! Kul med en fråga på denna tråd 10 år senare :-D. Ja det gick alldeles utmärkt, pneumatiska spolmekanismer är inte lika responsiva som mekaniska men har ju fördelen med flexibilitet i placeringen.
2 svar · 3,1k läst
M
mojjen: Skall ni helrenovera så kanske ni kan byta ut vattenledningarna till dold pex slang. Använd tex Vatette v6 fördelare som placeras dolt under. Då behövs varken ispektionslucka eller vattentät kopplingsbox. [bild]
4 svar · 1,5k läst
·
T
torporoman: [citat] Exempelvis fermacell har i sina instruktioner liggande skivor. Det är som sagts tidigare i den här tråden ett helt annat problem om man får fukt i skarvarna på liggande skivor. Då har man läckage. I och med att skivorna är på varma sidan är det ingen risk för kondens från utsidan där. Kondenspunkten bör istället vara någonstans i isoleringen?
15 svar · 41,9k läst
·
C
crappyusrname: [citat] Vi använde två platta mejslar och lite tjurskallighet så lossnade vredet tillslut. Sedan får det att skruva av den inre plastdetaljen. 🙂
6 svar · 2,5k läst
·
Buffelbananen
Buffelbananen: Jag kollade med en expert. Det vill säga en besiktningsman som är certifierad enligt RISE och min bedömning stämde. Ångspärren i taket skall vara intakt. Så antingen sätter man upp en ny spärr eller åtgärdaf befintlig med särskild tejp för ändamålet.
3 svar · 2,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.