Åsa Lund
Åsa Lund: Gissar på resterna efter bortskurat svartmögel. Mycket vanligt fenomen att det blir mögel där. Lufta ordenligt efter tvätt
1 svar · 1,2k läst
·
A
A.E.K: [citat] Tack för svar och tips!
5 svar · 4,1k läst
·
BirgitS
BirgitS: Pröva med en handduk i stället för en skrapa för det är lättare att få det torrt i vinklar med en handduk. Man kan hyra luftflödesmätare. De ser ut ungefär som en stor tratt som man sätter över frånluftsventilen.
3 svar · 2,2k läst
·
lärjungen
lärjungen: [citat] Ja det borde ju rimligtvis göra det. Tack för input!
5 svar · 1,1k läst
parsen
parsen: Jag hade helt klart gjort som du tänker, köpt spottar i stil med dessa: https://www.elbutik.se/product.html/hide-a-lite-core-smart-10-pack?category_id=847 Och sen borrat så att spottarna blir försänkta innan hålet igenom borras.
1 svar · 951 läst
·
M
munspelarn: ok, tackar..👍
3 svar · 1,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Gissningsvis händer det inte så mycket om det läcker ett tag, men med tiden kommer betongen att luckras upp.
6 svar · 3,5k läst
·
R
Rikkurt: Nu fick jag bytt bottenventil ich hittade en packning till grenröret där det läckte innan. Allt är torrt och funkar felfritt! Tack för hjälpen alla 🙂 Blev en bottenventil från Biltema, billigt och bra 😁
12 svar · 2,8k läst
·
N
Nyfiknanicke: Hej, Hade nästan samma bekymmer, vi renoverade vårt badrum och en intilliggande toalett. i dessa fanns frånluftskanaler. med självdrag under renovering bytte man ut dessa 2 mot en fresh fläkt i väggen och tilluften uteblev i princip, Det upptäcktes på vintern då det hängde istappar från tilluften på utsidan. fick rådet att låta fresh fläkten gå kontinuerligt, men gjorde ingen
1 svar · 955 läst
·
A
amgbg: Tack för svaren och råden. Ja, det blir till att köpa en ny blandare av välkänt märke. Ger mig inte på att skruva på något för nöjes skull, det kan som ni säjer få följder jag inte vill vara med om.
4 svar · 4,5k läst
·
F
fuzzzy_thor87: [citat] Just nu är det orginal. Ska börja riva till helgen. Sen ska allt byggas upp
2 svar · 1,3k läst
·
B
Buster65: [citat] Den så kallade ny modellen såldes även tidigare så den har alltid funnits, Tece tog bort den smalare modellen ur sortimentet eftersom de hade mycket problem med den. Går säkert att importera från Tyskland eller liknande om man verkligen vill ha just denna modell. Dock är det nog enklare att sala på vägen 15 mm
16 svar · 14,4k läst
·
W
WILANZ: [citat] Tack så mycket!
4 svar · 1,2k läst
·
T
Timpans: [citat] Okej tack för svar. Kan de vara därför den blivit ful på de viset? Och om de inte är okej så antar jag att det är okej att underhålla befintlig?
6 svar · 1,6k läst
·
B
Blueeye: Jag hade liknande problem. Det ska sitta en o-ringspackning som håller tätt. Det var några år sedan. Jag kommer inte ihåg om o-ringspackningen satt på utsidan av den utlyftbara delen eller på insidan av den fasta delen (själva golvbrunnen). Rörmokaren hade tryckt in den utlyftbara delen så att o-ringspackningen hade hoppat ur. När jag själv skulle sätta tillbaks den hade jag väldiga
3 svar · 993 läst
·
D
Didus: [citat] Tack, skönt att höra!
4 svar · 2,2k läst
·
P
paralun: [citat] Nu har jag själv aldrig sett borstade rör i ett badrum och det skulle ju göra att de direkt såg skitiga ut. Det vanliga är ju det här men det kostar nog en större slant inkl jobb. https://www.rinkabyror.se/artiklar/ror-och-rordelar/xpress-rostfria-ror-och-pressdelar/
1 svar · 1,9k läst
Florre
Florre: Tack, då stämde mina misstankar.
2 svar · 1,0k läst
·
K
karlmb: [citat] Smart metod, den ska jag lägga på minnet! Du har ingen före-bild?
119 svar · 43,5k läst
·
FlugfiskarniJämtland
FlugfiskarniJämtland: [citat] Enklast är såklart en duschkabin med avlopp direkt ned i brunnen. Ska ni inte ha kabin så är det lämpligast att bara sätta diffusionsöppet tätskikt i plats för duschen och på golvet runt brunnen.
2 svar · 581 läst
H
hydrolift: Har börjat planera ett infällt utrymme (med tätskikt och kakel). Tänkte använda Duofix Sigma men har även tittat på TEK-varianten med inbyggt tätskikt. Men en orsak att inte använda den är att jag måste planera in höjden så noga i förväg och att det dessutom känns som det är en uddaprodukt för Sverige/Norden. Tänkte i varje fall då fästa en våtrumsskiva Jackon i fixturen med
0 svar · 873 läst
·
D
Dublin: Kolla med en glasmästare, de borde gå att beställa en bit härdat glas med dina mått och lämplig fästprofil i metall.
11 svar · 2,3k läst
·
T
Thomas_Blekinge: jonaserik brukar skriva obegripligt. Ta 5 x 70 mm skruv och 60-70 mm plugg så blir det bra.
6 svar · 1,6k läst
K
Kyttet: [citat] Japp, har fördelare där! Men där finns ingen synlig läcka! Det läcker från väggen vid den fogen jag ritat in! Eller kan det vara så att det läcker bakom denna fördelare?
2 svar · 1,0k läst
·
D
Daniel 109: [citat] TS skrev ju dessutom det här i första inlägget. (Jag lyckas inte få citatet efter min tex)
14 svar · 2,0k läst
·
raveper
raveper: Ja
1 svar · 1,6k läst
raveper
1 svar · 1,6k läst
M
mojjen: Kunde inte motstå att göra en jämförelse på senaste bokslut: Hornbasch har en netto marginal på 2,7% Kakeldax 4,9% Konradsson 6,3% Gör man en beräkning från bokslutet och delar inköpta handelsvaror med Nettomsättning. Vilket mycket mycket förenklat ger en indikation på vilka handelsmarginaler företaget har i snitt. Så är det dock anmärkningsvärt jämnt. Detta är ett snitt, så
14 svar · 3,6k läst
F
Fredrik_G_: Bra där! Jag ska försöka skruva ut den. Tack!!
6 svar · 1,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.