A andkar skrev:
All kontakt med besiktningsmannen skedde genom mig och jag hittade honom genom att söka efter besiktningsman på bkr.se och tog en som låg nära som var certifierad för att göra oberoende besiktningar från bkr. Hantverkaren och besiktningsmannen verkade inte ha träffats förut
Då så 🙂
Var lika för mig men jag var hantverkare, kunden bokade besiktning och jag fick några punkter som åtgärdades.
Kunde vägrar betala slutfakturan och jag säger att han tog in besiktning som blev godkänd efter åtgärd.
Då fick jag höra att bes.mannen var min kompis så det var bara bluff 😡

Ja visst har jag träffat han på andra byggen men tror inte han vet mitt namn ens.

Jag liten ensamföretagare, kunden företagare som omsatte runt 500 miljoner... Svin finns det

• Gilla
tank77
  • Laddar…
P
A andkar skrev:
All kontakt med besiktningsmannen skedde genom mig och jag hittade honom genom att söka efter besiktningsman på bkr.se och tog en som låg nära som var certifierad för att göra oberoende besiktningar från bkr. Hantverkaren och besiktningsmannen verkade inte ha träffats förut
En kompetent besiktnings man jämför inte ett fel med andras sämre utförda fel, det säger mig allt om den besiktningsmannen.. som tyvärr inte klarat av att objektivt besiktiga enligt branschregler om läggning av storformat..

• Gilla
andkar
  • Laddar…
Ja nästa gång har jag lärt mig att göra en grundligare koll på hantverkaren jag ska ta in (med referenser) och i slutänden verkar det som att om man vill ha det helt enligt manualerna så är det bäst att göra det själv. :( Även att välja besiktningsman är klurigt, borde jag tagit in referenser på besiktningsmannen också?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.