Jag har inte koll exakt hur det ska vara på denna typ av handfat. Har du ingen manual? Det ser ut som att du monterat en del under skivan som handfatet står på. Det borde vara så att allt ska monteras i handfatet, från två håll i och under handfatet, och sedan stickas ned i hålet i bänkskivan och eventuellt fixeras även där för att sedan anslutas till avloppet. Att det läcker mellan handfat och skiva tycker jag tyder på att ovanstående borde göras.
 
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Har det någonsin varit tätt?
Om svaret är ja så skulle jag bara skaffa nya packningar eller allra helst en ny komplett bottenventil.
Annars är det ju uppenbart att något är fel, kanske porer i godset på handfatet?
Det har aldrig varit helt tätt egentligen. Alltid sipprat ut lite vatten då och då. Ibland kommer de inget vatten några månader, sen börjar det igen.. Man kanske kan köpa bättte pckingar, mina kanske är dåliga
 
D D.anne_85 skrev:
Jag har inte koll exakt hur det ska vara på denna typ av handfat. Har du ingen manual? Det ser ut som att du monterat en del under skivan som handfatet står på. Det borde vara så att allt ska monteras i handfatet, från två håll i och under handfatet, och sedan stickas ned i hålet i bänkskivan och eventuellt fixeras även där för att sedan anslutas till avloppet. Att det läcker mellan handfat och skiva tycker jag tyder på att ovanstående borde göras.
Det ska jag testa! Tack,. Manual är tyvärr slängt sen flera år
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.