4 209 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Hur silikontätar man dessa handfat
Jag har inte koll exakt hur det ska vara på denna typ av handfat. Har du ingen manual? Det ser ut som att du monterat en del under skivan som handfatet står på. Det borde vara så att allt ska monteras i handfatet, från två håll i och under handfatet, och sedan stickas ned i hålet i bänkskivan och eventuellt fixeras även där för att sedan anslutas till avloppet. Att det läcker mellan handfat och skiva tycker jag tyder på att ovanstående borde göras.
Det har aldrig varit helt tätt egentligen. Alltid sipprat ut lite vatten då och då. Ibland kommer de inget vatten några månader, sen börjar det igen.. Man kanske kan köpa bättte pckingar, mina kanske är dåligasnaggletooth skrev:
Det ska jag testa! Tack,. Manual är tyvärr slängt sen flera årD D.anne_85 skrev:Jag har inte koll exakt hur det ska vara på denna typ av handfat. Har du ingen manual? Det ser ut som att du monterat en del under skivan som handfatet står på. Det borde vara så att allt ska monteras i handfatet, från två håll i och under handfatet, och sedan stickas ned i hålet i bänkskivan och eventuellt fixeras även där för att sedan anslutas till avloppet. Att det läcker mellan handfat och skiva tycker jag tyder på att ovanstående borde göras.
Klicka här för att svara