Hej!

Har en toalettstol som måste bytas. Spolningen är dålig, och jag tror inte att den går att fixa, justeringen är liksom i botten och jag tror att spolenheten är skadad på något vis.

Tänkte beställa en ny toalettstol, och anlita en rörmokare för själva jobbet.

Vad behöver jag? Utöver själva stolen, alltså. Kopplingssatser osv. Vad behöver jag tänka på vad gäller mått osv? Något annat man bör ha koll på?

Claes Sörmland
Tips:

Rörmokare är inte alltid lätta att hitta och de lever ofta på att sälja både material (med stort påslag!) och rörmokeri. Så har man eget material som en egeninköpt toalett så sjunker ibland intresset bland rörmokarna till den grad att de inte är intresserade att göra jobbet åt dig. D v s du står där med toalett men ingen rörmokare.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Är det ett märkesnamn (Ifö/Ido etc) på stolen så brukar det inte vara svårt att hitta reservdelar. Billigare och sannolikt enklare än att byta hela stolen.

Annars har byggkedjorna ofta fast pris på byte av stol om du köper stolen i deras affär.
Då behöver du inte tänka på mer än att välja modell på stol.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
R Rasclomalum skrev:
Hej!

Har en toalettstol som måste bytas. Spolningen är dålig, och jag tror inte att den går att fixa, justeringen är liksom i botten och jag tror att spolenheten är skadad på något vis.

Tänkte beställa en ny toalettstol, och anlita en rörmokare för själva jobbet.

Vad behöver jag? Utöver själva stolen, alltså. Kopplingssatser osv. Vad behöver jag tänka på vad gäller mått osv? Något annat man bör ha koll på?
Beror lite på hur det ser ut där vattnet är kopplat till din existerande stol, sitter det t.ex. en ballofix där redan måntro? Bytte gammal trasig stol själv förra gången, var inte speciellt komplicerat. Byggmax billigaste håller än 5 år senare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.