J
jonaserik: Det ska gå att ställa nivån i tanken, stänger ventilen av eller finns det någon form av susande i den. Svårt att rengöra dom, så ett byte av det paketet är nog ett måste för att få stopp på rinningen. Kanske finns som delad reservdel, ventildelen för sig.
1 svar · 1,3k läst
·
joakimanders
joakimanders: [citat] Du har helt rätt! Tusen tack för svar!
2 svar · 1,6k läst
·
mexitegel
mexitegel: Råd är per definition frivilliga och syftar till att ge en bedömning mellan olika alternativ inför ett kommande val. Härtill följer att råd som ges sista måndagen i årets näst sista kvartal under udda år, givet att det skett efter solnedgången på den plats där Jupiter och månen står i linje med Stonehenge, ska tillskrivas mer vikt än råd som ges under andra förutsättningar.
13 svar · 4,5k läst
·
useless
useless: Det är inga problem med att gröpa ur fogarna med en fogkrats och lägga i ny fog.
1 svar · 983 läst
·
Isak Himmel
Isak Himmel: Någon som har gjutmarmorbadkar? Hur håller den värme och reptålighet?
0 svar · 1,2k läst
M
magnussweden: [citat] Jag har tittat på den färgkombinationen också, beige golv och grå väggar, är också snyggt och kändes generellt sett "säkrare" mot missfärgningar. Fogarna kommer nog alltid få andra färger, där är ju lättare för vätska att tränga igenom.
3 svar · 1,0k läst
wildeside
wildeside: Kul och inspirerande tråd! Ska snart börja planera mitt badrum och toalett i nya huset. Synd att tråden ska skitas ner med inlägg som inte bidrar med något vettigt och är direkt elakt och nedsättande. Bästa vi andra mer eller mindre normala kan göra är att anmäla dessa inlägg. Jag gillar inte allt jag ser men har i alla fall intelligens och hyfs att hålla tyst om vad jag tycker så
25 svar · 7,3k läst
·
T
thomasek: FINJA 265 säger 3,2-3,5l vatten per säck. Någon som har erfarenhet om mängd för 1:200 fall?
0 svar · 913 läst
I
Ironside: Mjuklocket på vår IFÖ gick sönder på någon vänster, ena "gångjärnet" i plast tappade en detalj. Så nu står man där och ska välja nytt lock och visst hade det varit fint med en lite rejälare sits och då kommer man såklart in på mjukstängande. Jag har dock samma farhog som TS här vilket många verkar vifta bort som ett icke problem, här är en liten video som förklarar
22 svar · 10,8k läst
·
Düsseldorff
Düsseldorff: [citat] Slipa.
16 svar · 2,6k läst
·
P
peter_65: Vi fick byta VVB förre året. Köpte en 110 liters Metro Cabinet rostfri på Rinkaby Rör, den kostade då 7100kr, verkar vara något dyrare idag. Monterade själv ner den gamla, betalade VVS 2400kr efter ROT för montering av den nya. Då har du en prisbild i alla fall.
2 svar · 1,6k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] På dosan i väggen ser det ut som en innerring, eller är det en svart kabel? Jag tror du kan få fast förhöjningsringen om du kopplar bort strömbrytaren. Kolla där jag ringat in, det ser ut som någon typ av urtag där yttre ringen skulle kunna fästas. [bild]
9 svar · 1,1k läst
·
B
Blåbetongägaren: Precis som många andra säger. Om du misstänker skada så ska du rapportera den till förvaltare/styrelse. Beroende på orsak så finns det lite olika saker som kan hända. Scenario 1, styrelsen tar in en fukttekniker och det visar sig att orsaken är en vattenskada den åtgärdas och försäkringsbolaget tar kostnader minus självrisker och åldersavdrag. Scenario 2, styrelsen rapporterar in
5 svar · 2,1k läst
·
namnbyte
namnbyte: För fukt är den nog ingen vidare känslig, däremot går den igenom väggen och således fuktspärr utan silikon som tätning? Tycker det ser så ut. Vad det kommer till hur givaren accepterar handduk eller väljer att balla ur, bara att testa.. är den till golvvärmen är la värsta som kan hända att golvet blir lite kallt. Sedan vet du.
11 svar · 2,1k läst
·
T
TheGame: [citat] Nej jag har inga problem med reflektioner.
10 svar · 3,4k läst
·
snuttjulle
snuttjulle: Och som någon redan påpekat men knappt blivit komenterat. Även om det åker upp vatten från toaletten hela vägen fram till golvbrunnen så ska det inte börja lukta så länge inte hela vattenlåset fungerar som det ska. Verkar ju knappast som att det borde gurgla i vattenlåset av det lilla som åker åt fel håll på videon.
44 svar · 17,6k läst
·
S
star_daddy: [citat] Ca en dryg meter med duschdraperi emellan från duschstången. Högskåpet ska enligt anvisningarna silikonas runt om mot kaklet (kanske inte undertill).
4 svar · 1,0k läst
M
Måke: [citat] Tack för svar, då gör jag det.
3 svar · 1,8k läst
·
Stefan N
Stefan N: Dom flesta plastmattor är inte godkända för detta, finns lista över dom som är det.
1 svar · 2,6k läst
·
P
paralun: [citat] Jo och mina egna lossar man då upptill sedan kan man lyfta ur dusckväggen. Det viktiga är det här med att vara mycket försiktig och inte riskera att slå i någonting speciellt med hörnen av dörrarna precis som INR skriver. Sen kan man då även skydda hörnen. Dörrarna är sedan relativt tunga att hantera. Sedan behöver du då en "skyddad" plats för dörarna där de förvaras.
9 svar · 3,0k läst
·
P
På Fritiden: Det verkar dock som att VVC-funktionen inte riktigt lirar för ganska ofta får man äbdå spola läääääänge innan det blir varmt. Snackar minuter alltså. Och sen blir det ändå inte riktigt varmt när det kommer ut som sagt. Men tack för era svar. Någon professionell får felsöka och åtgärda detta är min slutats.
7 svar · 2,8k läst
Larsa
Larsa: Det är inte klinker och kakel som är vattentätt, utan det är tätskiktet som sitter på golv/vägg. Så man sätter tätskikt, och sen kakel/klinker på det. Vatten kommer röra sig genom fogar mm, men kommer inte in i byggnadens konstruktion pga tätskiktet.
8 svar · 3,0k läst
·
S0MMER
S0MMER: Jag skulle kolla filter, dvs smutsfilter i bak samt i termostatkassetten (om sådan finns), sen kolla om varm och kallvatten är installerat åt rätt håll i blandaren. Vad är det för modell?
2 svar · 879 läst
K
Kristian82: Hejsan. För ett tag sedan gick min blandare till duschen sönder. En ny kostar runt 3000 kr. Jag har en gammal blandare som inte hör till den duschkabin som funkar och utrymme att sätta dit den. Så min fråga är om jag kan använda plexiglas på baksida för att sätta fast den blandare? Men sen hur ska jag få den att följa duschkabinen och även sätta fast den? Det behöver inte vara
0 svar · 898 läst
A
adamdny: LK har en inspektionslucka där man kan kakla på luckan blir dock rätt dyr (6000+) då man behöver både luckan + ram med tätskiktsfläns. LK design preseal https://www.lksystems.se/sv/produkter/universal/installationsskap/luckor/lk-kaklingsbar-design-preseal-77792346/ [bild]
15 svar · 3,4k läst
·
L
lollolj: Hej igen allihopa. Problemet löste sig några dagar senare efter lite meckande med spolknappen. Den hade förmodligen hakat upp sig i nåt mellanläge. Stort tack för hjälpen!! :D
7 svar · 2,2k läst
R
riktigadavid: [citat] Men vvs-skruven har inte kullrig skalle vad jag hittat. Det har varit det som varit det svåra här. Yes, borrning och silikonbiten är jag med på. Men tack ändå för påminnelsen.
6 svar · 3,9k läst
·
S0MMER
S0MMER: Tämligen säker på att modellen heter Twyford, https://www.vvsobadrum.se/reservdelar/reservdelar-wc-stolar/twyford
1 svar · 2,8k läst
·
BirgitS
BirgitS: Om du har kommoden bredvid toaletten finns det bidédusch som man kopplar in på tvättställsblandaren. Då blir det inga separata kopplingar. Exempel: https://www.moraarmatur.com/sv/tv%C3%A4ttst%C3%A4llsblandare/mora-mmix/733082 Just den du länkar till är väl inte så lämplig i Sverige då trycket ofta är 10 bar och inte 5.
3 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.