J
Johan456: Blir ett problem för framtiden, den gulnar osv. Silikon är skit, det finns så mycket bättre grejer idag.
5 svar · 784 läst
R
Rickard.lj: Om de är djupt hållet så ta någon snabb betong typ finja 460r sen spackel , glöm ej primer
3 svar · 1,5k läst
·
Mahasa
Mahasa: [citat] Tackarrr! 🙂
2 svar · 1,0k läst
·
K
Katarina Hstam: Hej. Bor i bostadsrätt och när jag dammsög under vårt badkar rasslade det rejält i slangen😳 Det visade sig att karet rostat ordentligt på baksidan och släpper bitar… Några tips på hur detta kan åtgärdas? Eller är det läge för nytt badkar? Hälsningar, Katarina
0 svar · 2,5k läst
·
BirgitS
BirgitS: När det gäller inbyggnaden så vill du ju upptäcka att det droppar vatten bakom toaletten omedelbart men om du har ett skvallerrör några cm upp på inbyggnadsväggen så innebär det att du antingen får vänta tills du har några cm vatten bakom toaletten eller att det börjar läcka vatten genom inbyggnadsväggen, vilket också tar tid. Se här:
9 svar · 2,1k läst
·
G
Grodanhoppar: Okej, tack för hjälpen! :)
16 svar · 2,8k läst
·
R
Rickard.lj: Skulle räkna på ca 5000 tätskikt jobb , sen ca 40 Tim med plattsättning för sättning golv vägg fog å silikon , eller har du gjort de själv redan kanske , finns dokumentation på hur jobbet är gjort under gips ?
9 svar · 5,5k läst
·
Störstmjölken
Störstmjölken: [citat] Den går ju inte vika hela vägen mot väggen, det blir en trekant av allt bara, så den tar ju inte i blandaren
11 svar · 2,6k läst
·
Totte_S
Totte_S: Börja med att starta den med knappen över displayen. Tror det här är manual till din termostat: https://www.hsb.se/contentassets/98123d0bc3874250a551d2a4b9a1982a/t2floortemp20plus20se20060307.pdf
1 svar · 1,5k läst
·
Störstmjölken
Störstmjölken: [citat] Ska du borra hade jag nog borrat nära taket, men vet ju inte riktigt hur torken sitter eller var kabeln kommer ut ur torken, alltså hur långt den kommer behöva synas på väggen i så fall. Annars är det väl upp till dig, det är såklart tillåtet att borra hur du vill, men försäkringen lär ju ha åsikter om det blir skada just därikring, så det blir ju upp till dig att
12 svar · 1,5k läst
A
atomlab: Det enda stället där du kommer se att det är snett är innan kommoden. Efter kommoden är det då pass lite så kapar han sedan profilen som går upp i taket ordentligt så kommer det inte synas. Är han riktigt vass så gerar han profilerna och då blir det riktigt bra. Men då måste han ha tungan rätt i mun. Röstar ändå för sne profil än att försöka gegga på det där. Kan ändå
8 svar · 3,0k läst
·
mexitegel
mexitegel: Enklast är att stoppa näsan till hålet och lukta. Är det solid betongvägg så är det ju inga problem över huvud taget.
21 svar · 4,1k läst
·
torparavgrund
torparavgrund: [citat] Såhär 1,5 år senare, fortfarande nöjd? Jag funderar på att köpa en likadan nämligen.
5 svar · 3,0k läst
Ulltand
Ulltand: [citat] https://www.bygghemma.se/kok-och-bad/badrum/blandare-och-vattenkran/tillbehor-blandare/tackbricka-oras-med-tatningar-o43-mm/p-1822648?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIg62Vwc6WggMVTUCRBR209gAGEAQYBCABEgJxIvD_BwE
3 svar · 902 läst
·
Q
qvirre: Med en avloppssil så kan du drastiskt förlänga tiden till att du behöver rensa långa hår. Är själv uppe i 6 år och har ännu inte behövt flytta badkaret. https://www.hornbach.se/p/avloppssil-till-dusch-badkar-rostfri-3015799982/10039736/ Den fångar håret och kan enkelt tömmas regelbundet. Men till slut lär det behöva rensas så det ska ju inte vara omöjligt. Vi har en lösning
2 svar · 1,5k läst
·
Sune i stan
Sune i stan: [citat] Toppen, tack för hjälpen!
2 svar · 1,0k läst
J
jonaserik: Kolla piggen som sitter under termodonet på fördelaren, en klassiker att en del av dom fastnar/kärvar efter sommaren.
3 svar · 1,3k läst
B
Buster65: [citat] Förstår inte riktigt om 32 röret är muff eller slätända men denna är ett alternativ https://www.proffsmagasinet.se/vvs-inomhusklimat/inomhusavlopp/avlopp-synligt/forminskningar/gelia-3003054192-forminskning-med-gummitatning-40-x-32-mm-2360305
3 svar · 2,6k läst
E
egge80: Ja får du vattenskada bakom badrumsspegeln så duschar du på ett icke normalt sätt , milt uttryckt
6 svar · 1,2k läst
RoTe
RoTe: Vadå är badrummet klart eller? Annars gör om gör rätt?
8 svar · 2,0k läst
·
K
KW78: [citat] Ok, jag förstår.
4 svar · 1,5k läst
·
M
Marcus Aurelius: Hit. [HEADING=2]”Går denna pax-fläkt att fixa?”[/HEADING]
5 svar · 1,9k läst
p-pennan
p-pennan: [citat] Jag var tvungen att ta isär blandaren och göra ren den inuti från avlagringar. Efter det motionerar jag blandaren regelbundet och den har fungerat sedan dess.
3 svar · 1,5k läst
F
frause: Jag tolkar manualen som att displayen visar inställt börvärde i golvet och inte ärvärdet. I så fall betyder det att all felsökning av golvgivaren är missriktad i detta läget om golvet inte blir varmt när röda lampan lyser. Istället bör du kolla att du får spänning ut på värmekabeln från termostaten och om så är fallet kontrollera värmekabeln genom att mäta resistansen och
16 svar · 4,3k läst
·
I
intelligence: Hallå! Är det möjligt att fälla in utanpåliggande rör i en skiljevägg inne i ett badrum? Vi tittar på att bygga in badkar och kommer ha utanpåliggande rör i övrigt. Men för att slippa dra upp rör genom den "kaklade boxen" man gör för badkaret, kan man istället dra dem i skiljeväggen? Den har ju rimligtvis inget mer tätskikt etc att göra menar jag.
0 svar · 1,0k läst
S0MMER
S0MMER: Ser ut som en Gustavsberg nordic, kommer garanterat att funka att byta insats som nämnts innan. 👍 Skulle tippa på denna: https://www.hornbach.se/p/servicepaket-gustavsberg-renoveringsset-nordic-for-ettgreppsblandare-8613059/10238561/?wt_mc=se.paid.sea.google.alwayson_assortment.bad.smartbidding.19741332874.146662794659.&gclid=EAIaIQobChMI3YWGvZ6PggMV4wWiAx1-Ag3WEAkYBSABEgIfx_D_BwE
2 svar · 3,0k läst
·
nimhed
nimhed: Glöm inte att göra ordentligt rent innan du lägger på ny silikon. Är det lite skit kvar, fäster det inte.
5 svar · 2,9k läst
·
Fairlane
Fairlane: Ja, lim är faktiskt en tanke som kan lösa problemet: Vill man byta kommod längre fram blir det såklart inte så kul, men om man inte tror att man kommer göra det innan badrummet renoveras så är det enkelt och effektivt.
9 svar · 3,5k läst
·
yonna
yonna: Tänk på att det kan vara spänningar i glaset och att hela glaset kan spricka vid demontering. Hantverkaren som skulle lyfta av min blev översköljd av glasbitar men blev turligt nog inte skadad annat än på benen (varm sommar och hade shorts).
11 svar · 2,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.