Buuzzz
Buuzzz: Är det någon som beställt portar från Garagecenter. Såg deras portar på mässan i Piteå i veckan och det verkar helt ok. http://www.garagecenter.se/ Någon som provat?
0 svar · 3,8k läst
M
Mats: nä. Det ska ju vara luftspalt under dem så det brukar man göra med vanligt virke
8 svar · 27,5k läst
C
Cirs: Vi har påbörjat diskutionen med kommunen om lite om och tillbyggnader. Tanken är att bygga om carporten till attefalls förråd för att frigöra "uthus" yta så vi kan bygga en 50kvm garage. Iom Attefall är nytt är det inte helt lätt när ny information kommer fram hela tiden. Från början lät det som om man kunde lämna in en bygganmällan och bygga om carport till attefalls förråd
0 svar · 5,6k läst
fredri_k
fredri_k: Tack för feedback :) Får lura på den lite här :)
4 svar · 2,5k läst
FredrikR
FredrikR: Här var det ok, men bäst är väl att kolla med byggnadsnämnden i din kommun vad de säger . :)
9 svar · 1,6k läst
T
The_Nyll: Okej. Nja hade bara en tanke om nån ade nåt hum, är lite svårt att veta vad för höjd på väggarna jag behöver. Tänker inte ha 3m för att få en viss höjd i mitten där om jag inte behöver det t.ex
6 svar · 12,5k läst
·
A
Anders Lagerkvist: Hej, jag har samma problem som du. Fick du till någon lösning? AL
3 svar · 11,6k läst
L
lt1cobra: [citat] De har en 'industriport' som är 80 också, osäker vad det är för port dock..
2 svar · 1,3k läst
sir_daniel
sir_daniel: En granne kör på liknande rännor och han har en gummipropp han sätter i utloppet. Jag fick tipset att den inte har vattenlås så byggde ett eget under plattan med 511 (kan varit några färre) 110 avloppsböjar.
1 svar · 21,9k läst
Workingclasshero
Workingclasshero: Hur går det här då ;-)
10 svar · 13,6k läst
·
D
Drosen: Liftmaster LM60 kostade mig ca 1800 på ebay. Då har den rem och går tyst. Används till en Crawfordport som består av ett stycke. Var ungefär dubbelt så dyr att handla i Sverige.
39 svar · 32,6k läst
·
B
Beppo: Vi har använt Lithurin i vårt garage på ca 90 kvm. Det var en 2-stegs behandling. Där golvet var perfekt glättat bled resultatet mycket bra med en blank och fin yta i övrigt blev det väll ok antar jag. Vi har 2 avloppsrännor, en källartrapp och nedsänkt billyft i plattan så det var en del mickel med glättningen. Nackdelen som jag ser det med Lithurin är att det inte döljer
7 svar · 4,8k läst
·
vespaman
vespaman: [citat] Svårt att ge något snitt, men jag hyr aldrig ut på korttid. Dvs avsikten från den hyrande skall vara att stanna minst 6 månader. Sista hyresgästen hyrde i nära två år. I början körde jag iofs mer uthyrning till företag (utländska ekonomer osv), på några månaders tid, då tog jag lite mer. Men lärde mig fort att uppskatta längre kontrakt. Ju oftare folk flyttar in/ut, ju
11 svar · 8,4k läst
·
M
Mats: Trollade bort den andra profiltråden /Mats Moderrator
19 svar · 3,3k läst
·
M
Mats: Iom att Attefallshusen har tillkommit så vart det ju lite mer komplicerat men tidigare så var det ju max 15m2 totalt oavsett hur många bodar du bygger så det blir ju lite trångt. Kan du så skulle jag rekommendera garage plus gäststuga ovanpå.
1 svar · 1,8k läst
Marlen Eskilsson
Flyttad
Marlen Eskilsson
Flyttad
T
tuomaz: Hej Har någon läst denna bok? http://www.adlibris.com/se/bok/garage-och-uthus-av-tra-9788253533797 Är den bra? Den verkar mestadels skriven av danskar - är den relevant för Sverige och speciellt norrland?
0 svar · 1,4k läst
Charlie2
Charlie2: kolla villabutiken.se köpte friggebod från dem för två år sedan. Fri frakt hem till tomten.
4 svar · 2,2k läst
Jante
Jante: Hej hopp, våran Papillion behövde hus så det fick han ;) [bild] passade även på att plantera en magnolia brevid och dammen fanns redan. Issolerad med 40mm frigolit och "hund" lucka + fönster såklart. Taket sitter med gångjärn för att komma åt att städe vid behov. //Jante
0 svar · 1,2k läst
·
D
Dea_34: Blir bara 95mm i väggarna, behöver maximera innerutrymmet... kompenserar med att använda Paroc eXtra pro med Lambda 33. /Dea
4 svar · 3,0k läst
C
carlbanan: Han har ju haft åtta år på sig nu...
15 svar · 20,0k läst
kristerpersson
kristerpersson: ringde crawford i förrgår. hamnade på företagssidan och blev sedan kopplad till konsument/privatsidan, d.v.s. crawfordcenter. Där hade alla kontor/kontaktpersoner i mitt område semester, så jag avvaktar tills efter semestrarna.
1 svar · 3,2k läst
mhg_3
mhg_3: Tack :) Vilken konstruktion är det du menar? Jag har lagt tre lager papp, taket lutar inte tillräckligt så att vatten rinner av ordentligt vid regn men jag hoppas att dessa tre lager ändå ska göra att vatten inte kommer in. Har inte sett något vatten ännu iaf :) Hörnstolparna satte vi med "skor" I taket och täckte skruvhålen med takmassa som jag också limmade sista lagret med papp
28 svar · 26,4k läst
·
sir_daniel
sir_daniel: Jag skulle gjutit plintar och sedan byggt golvet runt trädet och bara ha det so Dekoration :)
12 svar · 41,6k läst
·
P
Pumba: Padda bör du ju göra. Dock så kan du ju göra sockeln som ett upp och nervänt T så får du större yta som trycker mot marken. En 100kg padda funkar nog fint, det använde jag under min garageplatta, lagom liten för att man ska kunna transportera den någorlunda lätt.
6 svar · 6,6k läst
·
B
Beppo: Råsponten brukar ligga dikt an takstolarna så där är inget konstigt. Luftspalt behöver du ju inte i nuläget eftersom du har luft mellan isolering och råspont. Skall du tilläggsisolera i efterhand så har du ju de 15cm. Däremot kan det med så låg taklutning kanske vara bra att ha något så det inte droppar in vatten i isoleringen eller som fångar eventuellt kondensdropp.
1 svar · 2,3k läst
M
Mikael_lundqvist: Tack för ditt svar. Håller för tillfället på och målar om garaget. Köpte hus för 3 år sedan och nu fick sambon idén att måla om fönsterfoder och knutar. Tack för ditt svar.
2 svar · 4,3k läst
M
Mats: Ingen expert alls men mögel är ju en svamp som lever på organiska ämnen så kan du ta bort allt trä och sen sanera ytan på betongen så ser jag inte varför det inte skulle gå. Dock är det svårt att få bort alla mögelsporer och de är extremt långlivade
1 svar · 1,6k läst
S
Sten Forsman: Hej Vi skall bygga garage nu i höst. Det blir svårt att få plats med ett bredare garage pga berg i dagen. Så jag tänker satsa på en bredare port. Bredd 4 meter. Vilket ger lite möjlighet att få mer utrymme på endera sidan för ex däcksbyte mm.
16 svar · 16,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.