Hej!

Har lagt timmar på att leta efter en byggsats till en friggebod utan framgång, hoppas att nån här kan hjälpa.

Kraven är:

Sadeltak standard taklutning så att den passar ihop med vårat garage. (Den ska byggas efter garaget)

Rektangulära mått ca 3,5x5 meter

Har hittat allsköns kontruktioner som ser ut som lekstugor eller modernistiska extrabostäder, men inget som ser ut som ovan.

Priset bör ligga runt 20000 kr som max. Takpannor har vi...

Nån som vet? Har kollat på byggmax, bauhaus, beijerbygg. Kanske enklare att be en byggfirma bygga lösvirke?

/S

Hittade faktiskt just nu något

http://www.mellbygarage.se/sv/priva...-garage-friggebod-15-kvm/index1,20.htm?id=582

Borde kunna gå att beställas utan garageport då detta är exakt den konstruktion jag söker. Dock tycker jag att priset på 46000 kr verkar lite dyrt för den byggsatsen. Byggmax pulpetförråd med samma kvadratmeter får man ju för halva priset.... vad är haken?? Jag kan inte mycket om att bygga hus, men det borde väl va en standardkonstruktion kan man ju tycka...

/S

Ja, en sak du måste lära dig om att bygga hus är att det är väldigt dyrt. För tillfället är det en mycket större efterfrågan än tillgång på byggtjänster. Det driver upp priserna, både på tjänster och material.

Tänk också på att frakten tillkommer. Du måste ha nån slags grundläggning, vilket också tillkommer. Sen vet jag inte om det måste vara så, men nog borde det vara en vanlig dörr också, inte bara en vipp-port. Du riskerar att bli inlåst i garaget annars, om porten krånglar.

Hej!

Jo visst är det dyrt, men om byggmax kan ta 25000 kr för en friggebod på 15 m2 exklusive grund tycker jag det känns jättekonsitgt att denna byggsats jag hittade kostar det dubbla. Enda större skillnaden är ju att taket hos byggmax är pulpet medans garaget har sadeltak (vilket vi vill ha). Plintgrund tillkommer givetvis men den tänkte vi fixa till själva. Garaget är dessutom förmodligen gjort för att monteras på en gjuten platta så där får vi komplettera med bjälklag.

Som jag skrev så ska vi ha byggnaden som förråd och inte garage, så vipporten går väck och vi sätter in en vanlig dörr samt ett förrådsfönster istället. Dock tror jag inte denna modifiering halverar priset :)

/S

kolla villabutiken.se
köpte friggebod från dem för två år sedan. Fri frakt hem till tomten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.