3 274 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
slangar genom markduk?
Att dom är stadiga och ur vägen. Jag har nyttjat 45x95 som jag spettsat och slagit ner i marken och en bräda mellan dom två på en bestämd höjd ovan färdig platta. Sedan har jag spänt profiltrådar motsvarande plattans ytterkanter.
lite korkat att starta ny tråd förut, när än då är inne på profilerna här och funderat ett tag på varför profiler egentligen.
Men har jag förstått rätt. Profilerna behöver inte inte stå exakt lika bara dem står i hörnen lite utanför där tänkta grunden ska vara och då är det sen med snören man justera dem exakta linjerna och rakheten osv?
sen en tanke, när tomtgränserna inte går helt rakt, eller är lite svår att mäta efter, eller är långt bort, nåt tips på hur ni gör?
Man vill ju att det ser rakt ut från vägen som säga tror jag?
Men har jag förstått rätt. Profilerna behöver inte inte stå exakt lika bara dem står i hörnen lite utanför där tänkta grunden ska vara och då är det sen med snören man justera dem exakta linjerna och rakheten osv?
sen en tanke, när tomtgränserna inte går helt rakt, eller är lite svår att mäta efter, eller är långt bort, nåt tips på hur ni gör?
Man vill ju att det ser rakt ut från vägen som säga tror jag?
Klicka här för att svara