Vi har bara ett träd så vi får göra som du sa. Är det någon som har någon bild på en sådan trädkoja så vore jag tacksam om ni kunde lägga ut bilden. Min man är inte så pigg på att bygga så jag får försöka hjälpa barnen så gott jag kan.
Tacksam för hjälp
Stina
Tacksam för hjälp
Stina
Tar och väcker denna tråd igen då även jag har lovat att bygga en trädkoja till mina barn (4 och 7 år). Min tanke är att bygga en rund koja runt ETT träd. Skall man stödja golvet mot stammen eller med stolpar ned till marken? Ideer och enkla skisser mottages tacksamt.
Tidningen Hus och Hem har visat en byggbeskrivning på en trädstuga för några år sedan. Jag har rivit ut beskrivningen men kan inte scanna och skicka den elektroniskt. Hör av dig till mig om du vill ha en kopia via "vanlig" post istället (anna-karin.goransson@hotmail.com) eller prova och kontakta Hus och Hem.
Har du en rak fin stam så kan man ju tänka sig "vinkelkonsoller" som är spända runt trädet med spännband eller liknande. Man kan ju ha in åtanke att inte skada trädet för mycket så att man kan ta ner kojan när barnen blir lite större. De åren är som ett ögonblick för trädet och det vore ju synd att det ska få livslånga skador på grund av det...
Se bifogad bild...
Se bifogad bild...
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Ja, självklart ska man sätta säkerheten främst när det gäller barns lek. Inget träd är värt det om något skulle hända.
Här är ett företag som gör helt fantastiska trädkojor, både för stora och små. Jag vill ha!!!
http://www.blueforest.com/?kw=tree houses&fl=51625
Här är ett företag som gör helt fantastiska trädkojor, både för stora och små. Jag vill ha!!!
http://www.blueforest.com/?kw=tree houses&fl=51625
hej jag har också bara ett bra träd att bygga en trädkoja på. de andra träden är vanliga äppel träd men har för svaga grenar. om man vill byga den här vinkelkonsollen och ha tolpar som stöd, räcker det med att ha impregnerat virke eller ska man ha stolpar av nån slags metall? jag tänker på att virket kan ruttna eller så och att det kanske knäcks p.g.a. vikt.
Självbyggare
· Stockholm
· 2 705 inlägg
Jag skulle gjutit plintar och sedan byggt golvet runt trädet och bara ha det so
Dekoration
Dekoration
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
