lars_stefan_axelsson
lars_stefan_axelsson: [citat] Precis. Om man dränerar så måste hela insidan rostskyddsbehandlas. Speciellt i nederänden. Man kommer att få rost i skarven mellan rör och platta som ett brev på posten (spalt/spännings-korrosion).
16 svar · 6,3k läst
·
JoakimJohansson
JoakimJohansson: Haha kreativa förslag här :-) Blev att lägga pallbricka under stolparna förutom mot huset där reglarna ligger direkt på betongplatta och då är det inget ändträ som suger fukt så hoppas det funkar!
40 svar · 20,5k läst
·
E
EndZone: Ett snöre är så långt det bör vara ;) Well well, det blir väl lite trial and error här då antar jag.
11 svar · 8,2k läst
M
Mohawk: Alf + Verona är IR-B, så kallad "middlewave". Kortvågig IR-A är mycket effektivare, ca 20-30%. Inget behov av att förvärma eftersom det tar mindre än 1 sekund för att nå 100% värmeeffekt. Med IP65 värmarna kan vara ute i regn och snö utan problem. Infralogic Heizmeister 1500 Watt IP65 är mycket bra: StarProgeti HELIOSA 66 är den starkaste IR värmaren i världen. Du känner en hel
9 svar · 20,0k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Kolla med Press & Son http://www.press-son.se/ Där kan jag tänka mig att de har beslag som kan passa.
2 svar · 3,3k läst
K
Kalmarkille: [citat] - Ölandsstenen ligger under bräd/trallgolvet och blir alltså inte direkt uppvärmd. Jag vill förhindra drag genom golvspringorna, och då med frigolitskivor som samtidigt isolerar en aning. Drag från väggar och "skarvar" ska jag också se över förstås.
8 svar · 6,9k läst
S
seniorkonsult: Skånska Byggvaror har fina sådana , även med isolerglas. Nackdelen som gör att jag inte köper dessa är att de bara är 2 m höga.:x
1 svar · 2,7k läst
håkanrune
håkanrune: Hej. Håller själv på med ett räcke av rep. Köpte en rulle på Jula. Verkar helt ok. Är inte klar över hur jag ska ha avsluten. Jag har dock borrat och dragit repet i stolparna. Se bild. Repet drar ihop sig vid regn och bkir längre under torrperioder, bra att tänka på när man slutmonterar. [bild]
2 svar · 27,2k läst
·
Byggare_Anders
Byggare_Anders: Jättebra KnockOnWood, klockrent och tydligt och snabbt svar.
2 svar · 5,3k läst
JoakimJohansson
JoakimJohansson: Japp o det såg ju bra ut!! Ska bli intressant o se hur det är med bygglov!! Tycker ju att det verkligen inte ska behövas....
6 svar · 3,2k läst
·
P
penty: vilket skämt, sämsta skit jag någonsin köpt! USA tillverkning av motorn, inte en chans den tillverkas i China. Länkar till tillverkaren så att ni får se hur skitbandet ser ut när ni man får det. Länkar till en video, detta är bara bluff! Det är inte samma band som de säljer. Man kan köpa liknande på Rusta för 2995 kr
6 svar · 7,4k läst
MathiasS
MathiasS: Ska det bli klippstabilt så är väl 2st 220x45 en bra ide eller så hittar du ett billigt limträ på blocket. Antar att du lägger golvreglar på tvären på detta sedan. Magkänslan krävde en EDIT: 2 st 220 blir nog inte klippstabilt....go blocket.
1 svar · 2,2k läst
slacker
slacker: Håller med att du troligen behöver bygglov - Däremot ville jag bara flika in att fundamenten är kanonbra att sätta stolpar i. Jag använda långa expanderbultar och försänkte in muttern en aning i stolpen när jag byggde ett staket mot samma block. Dock bostadsrätt och föreningen godkände ritningar innan bygget fortskred.
2 svar · 3,5k läst
·
ZNK
ZNK: Hej Det du ska ta i beaktning är att betong och gjutjärn har olika utvidgningskoeficienter och en armerad betong kommer således risker spricka när den blir rejält varmt.
3 svar · 7,1k läst
·
T
thomasx: Ja, det kan vara lämpligt att börja med en grundfärg. Ta en bild och ta med dit du köper färgen så får du nog bra råd där. Det är inte helt ovanligt med metallgrundfärg i en lite roströd nyans, så det kan det mycket väl vara om du tror att det inte är en täckfärg. Målar du underförmiddagen en dag med bra väder funkar det säkert fint även nu.
1 svar · 2,7k läst
byggcalle
byggcalle: Om man zoomar på bilden kan man se spillbiten på ena sidan som sticker ut...
14 svar · 8,9k läst
·
N
Noseone: Snyggt
11 svar · 5,1k läst
·
N
11 svar · 5,1k läst
·
Viktor Cz.
Viktor Cz.: Tänk på att glas som sitter från golv upp till 0,6m över golv måste vara typ härdat/laminerat för att klara kraven i BBR 8:353.
14 svar · 10,8k läst
J
jonieboi: Plus att om du klär undersida takstol kan du dra in lite schyssta spotlights eller högtalare i undertaket... ;)
11 svar · 6,2k läst
Rottan
Rottan: Nu är det äntligen dags att glas in den befintliga halvglasade altanen och då ska jag även isolera golvet. Min tanke är så här ang isolering av golv. Altanen står på plintar ca 50 cm upp 1. åldersbeständig plast på marken 2. tomt upp till reglarna 3. mellan reglar cellplast 100 mm 4. åldersbeständig plast 5. trall 6. Underlagsfoam 7. laminatgolv Till mina frågor då Om jag lägger
4 svar · 7,1k läst
R
Ripper500: Om du har en liggande offert på nuvarande kampanj, kan du vid nya kampanjen jämföra vilken som är bäst. Är den gamla bättre brukar det inte vara några problem att få den. Men finns ingen offert kan du inte få den gamla. De flesta kampanjer har lika värde. ibland handlar det om generellt avdrag på pris, ibland varor på köpet. Vad som är bäst avgör du själv. Det finns kontor i
3 svar · 3,6k läst
C
CarlAndersson: Tror faktiskt träslaget är gran dock.
2 svar · 2,6k läst
P
Patrik N: Lackat sandgolv? Ingen halkrisk. Vi har precis gjort det på vår farstu. Mycket nöjda än så länge. http://www.hagmans.se/se/Produkter/Golv/Sand_och_Fling/37227
3 svar · 2,1k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Bilderna på altaner på Byggahus hittar du om du i navigeringen klickar på Bilder och sedan väljer kategori Altan. http://www.byggahus.se/bilder/Altan
2 svar · 2,9k läst
T
Tiger79: [citat] Du är duktig på att bygga:-) Men vilket plintavstånd och bärlina på 228,6mm, vart köper man den? MVH
8 svar · 2,5k läst
L
ludaus: Tack för ett uttömmande och bra svar! Japp, det är tryckta 95x95-stolpar så det är mycket riktigt NTR-A klassat. Bra tips med den okapade änden neråt och träoljan.
2 svar · 1,5k läst
K
Kalasclas: Måste kolla färgskillnaderna. Kan ju funka med en riktigt ljus till det mörka, är det färgskillnaderna så ska det synas, inte bara anas då känns det felgjort :)
4 svar · 2,5k läst
B
bigbula: har haft liknande problem med altandäck i trä. satte kiraj som jag frästspontade 28 mm. sedan under la pordrän under och avsluta med vanlig plåtisol falsad. la dock in reglar under för kommande ev. montage. la en lutning på plåtisolen ca. 4gr. för ev- avrinning. höjde tempen på altan med ca. 12 grader.
4 svar · 4,0k läst
Locke
Locke: Det där blir nog väldigt fint! Fukta gärna hällen lätt innan du gjuter fast den - inget fritt vatten bara mätta porerna.
4 svar · 3,5k läst
·
F
Fredrik Å: Markrörelserna orsakas i mångt och mycket av att det blir vatten ståendes och som sedan fryser vintertid. Jag är inte speciellt orolig för att det ska hända när det är en singelbädd på baksidan med dränrör och sedan isodrän närmast muren. Jag gissar att Benders har en instruktion som är tänkt att ingen någonsin ska kunna säga att jag gjorde enligt instruktionen och nu har muren
8 svar · 4,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.