Jag har 45x45mm-regler (obehandlat) kvar sen en ombyggnad inomhus. Och nu har jag tänkt göra om trappräcket vid ytterentrén.
Kan jag använda obehandlat trä utomhus? Nått speciellt jag behöver göra med det i så fall, typ olja in det?

MVH
Carl
 
Måla med utomhusfärg eller lack är väl den vanligaste lösning när det gäller trä utomhus. Obehandlat furu håller inte länge ute i svensk klimat, även med olja - och frågan är om man vill ha ett oljat trappräcke även om det hade funkat.
 
Tror faktiskt träslaget är gran dock.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.