Jag har 45x45mm-regler (obehandlat) kvar sen en ombyggnad inomhus. Och nu har jag tänkt göra om trappräcket vid ytterentrén.
Kan jag använda obehandlat trä utomhus? Nått speciellt jag behöver göra med det i så fall, typ olja in det?
Måla med utomhusfärg eller lack är väl den vanligaste lösning när det gäller trä utomhus. Obehandlat furu håller inte länge ute i svensk klimat, även med olja - och frågan är om man vill ha ett oljat trappräcke även om det hade funkat.