Meillä on puutalo vuodelta -64, jota laajennettiin myöhemmin -86 vaakasuoralla puupaneelilla. Siitä tulee hieman "kesämökki" ja nyt olemme päättäneet poistaa puupaneelin ja laittaa Sto valkealla rappauksella.

Olemme puhuneet niin kirvesmiesten, julkisivuasentajien kuin rakennustarvikekauppiaiden kanssa, ja kaikkialta saamme eri vastauksia eristyksestä ja tuuletusväleistä. Olen epätoivoinen, sillä aloitan kolmen viikon päästä.

Talo koostuu sisältä katsoen kipsistä, 60 rankat, eristys, muovi, asfaltilevy, pienet rankat sekä limittäispaneeli. Ajattelin itse poistaa limittäispaneelin ja ne pienet rankat ja sitten antaa kirvesmiehen asentaa lisäeristys (kipsi), jotta julkisivufirma voi asentaa Sto:n ja maalata.

Kysymykseni on - voimmeko pitää asfaltilevyn ja laittaa lisäeristys suoraan siihen vai pitääkö pienet rankat säilyttää tuuletusvälinä vai täytyykö meidän poistaa asfaltilevy, ettemme saa kosteusongelmia. Luulen, että Helsingissä on yhtä monta ihmistä kuin olen saanut vastauksia, ja käännyn siksi tämän foorumin erittäin pätevien ystävien puoleen.

Kiitollinen vastauksista.

Soita eri vakaville rappausyrittäjille. Heidän pitäisi tietää, kuinka esityöt koskien eristystä jne. tulisi tehdä.

Jos tarvitset lisätietoja, suosittelen Parocin kotisivua. Siellä on kuvattu, kuinka eristystyöt tulisi tehdä rapattua julkisivua varten. Eli http://www.paroc.se/

Lue ja opi. Onnea matkaan! ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.