Hyvää huomenta
Onko kenelläkään tietoa, mistä saa uudet ulko-ovet
jotka ovat 19 korkeita kohtuulliseen hintaan??
Kiitos etukäteen
 
Hyvää iltaa.

Mene lähimpään rakennustavarataloon, rakennuskauppaan tai puutavaraliikkeeseen.
 
Lähin rautakauppani ei ole kohtuuhintainen missään :-/
Onko 19 korkeaa normaalivalikoimassa?

Oveni näyttää muuten olevan "18,5" ???
 
On olemassa joitakin valmistajia, jotka tekevät ovia epätavallisissa korkeuksissa, ja uskon varmasti, että edullisinta on kääntyä jonkun "isojen" puoleen.

Sitten puusepänliike voi valmistaa ovia missä tahansa mitoissa, ja voit tilata sen myös "isoilta", mutta se ei ole usein halpaa.

Ettekö voisi sen sijaan lisätä aukon korkeuden mittaa?
 
Tommy_S sanoi:
Eikö voisi vain lisätä korkeuden aukkoon?
No, korkeutta voi lisätä enintään 15 cm, mutta luullakseni se pitääkin olla matala ovi minun maalaistuvassani, kuitenkin mielellään paremmin eristetty ja tiiviimpi mutta sisäovi talvella voisi ehkä olla helpompi ratkaisu......
 
Haagbard sanoi:
... mutta sisäovi talvella voisi ehkä olla helpompi ratkaisu......
Kyllä, joskus se on näin!
 
Tilasimme "matalan" oven.
Muistaakseni se oli Swedoor.
Se ei ollut halpa verrattuna vakio-oven listahintaan.
Tuntui vähän hölmöltä maksaa paljon enemmän saadakseen vähemmän materiaalia...
(Joo, ymmärrän miksi... Economy of scale, kuten englantilainen sanoisi)

Mutta kysykää puusepältä. Me ostimme ovet ja ikkunat torpallemme sellaiselta vanhalta kylän puusepältä.
Tiedättehän ne joilla on kolme-neljä sormea poissa ;)

Maksaa suunnilleen saman verran kuin puutavaraliikkeen tavarat, mutta mitat, profiilit, lasit jne. voi päättää ihan itse.

Olemme todella ylpeitä ovestamme, joten liitän mukaan kuvan...

040215-073.jpg
 
Ja meillä on myös sisäovia. Samanlaisia, mutta kokonaisella eristyslasilla sen sijaan, että niissä olisi pienet ristikkoikkunat kulttuurilasissa.
 
Tyylikäs, mutta miksi sisätiloissa on eristyslasit?
 
Vähän terminologian hämmennystä vaan...

Ne ovat siis sisäovet heti ulko-ovien sisäpuolella, jotta saadaan parempi eristys.
Eikö niitä kutsuta myös sisäoviksi???

Eivät sisäoviksi, jotka ovat sisäseinissä, koska siellä olisi todella outoa käyttää eristyslasia...
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.